Hoe zorg je er als bestaand merk voor dat je je naamsbekendheid vergroot over Nederland en daarmee bouwt aan merkbekendheid op de langere termijn? Het strategisch inzetten van diverse Marketing tools is hierbij onmisbaar. De combinatie tussen adverteren op verschillende online platformen zoals Facebook, Instagram, Pinterest en Google laten zien dat het aantal contactmomenten met Bibelotte snel stijgt wat bijdraagt aan het vergroten van de brand awareness en resulteert in conversies.
Online merkbekendheid vergroten en conversies genereren voor Bibelotte.
1.465.814 bereik
77.630 website bezoeken
1.367 conversies
Strategie en uitvoering
Het vergroten van de merkbekendheid en genereren van conversies kan enkel wanneer er voldoende online zichtbaarheid is en de potentiële klant het merk ook in het brein opslaat en dus gaat herkennen. In de gehele marketingstrategie is ingespeeld op de verschillende fases van de klantreis. Door de contactmomenten met Bibelotte frequenter te laten plaatsvinden stijgt de algehele naamsbekendheid en betrouwbaarheid, waardoor de stap tot conversie kleiner is gemaakt. Er is gezorgd dat de conversies niet enkel middels paid marketing hebben plaatsgevonden, maar juist middels organic search of direct. Om zo te voorkomen dat Bibelotte afhankelijk wordt van paid marketing en echt te bouwen aan de merkbekendheid bij de klant. Zodat men ook op de lange termijn het merk Bibelotte onthoud en rechtstreeks de website bezoekt of Bibelotte als zoekwoord intypt binnen Google.
Ingezette marketing tools
- Instagram en Facebook advertenties
- Pinterest advertenties
- Google Ads
Het resultaat
4.629.298 aan online vertoningen
1.465.814 nieuwe mensen bereikt
77.630 website bezoeken
1.367 conversies
Dit wil ik ook! > Kennismaken