In de strategische aanpak hebben we gefocust op het onder de aandacht brengen van iLOQ onder de Nederlandse doelgroep.
Binnen LinkedIn is content targeting mogelijk. Hierdoor werden de posts enkel en alleen zichtbaar onder de Nederlandse doelgroep. Wat voor iLOQ Nederland belangrijk was, gezien er enkel gebruik gemaakt mocht worden van de internationale LinkedIn-pagina. Content targeting was dus dé oplossing om de juiste doelgroep te bereiken.
In de content is rekening gehouden met de klantreis (het SEE – THINK – DO – CARE-model). Niet alleen op deze manier voldoende diversiteit te delen, maar ook om van een oriënterende potentiële klant, een serieuze klant te maken die contact opneemt.
De content hebben we verdeeld in een vijftal verschillende content pijlers. Deze content pijlers sluiten aan bij de missie, visie en waarden van iLOQ en laat daarmee alle facetten die het bedrijf te bieden heeft zien. Van technische uitleg over het product, tot klantcases van opgeleverde projecten.
Door de consistentie en het werken met vaste content pijlers wordt er waardevolle informatie gedeeld en websitebezoeken gegenereerd. Wat weer zorgt voor meer bereik en het toenemen van de naamsbekendheid binnen Nederland.