Marketing zelf doen.
online programma voor de leergierige ondernemer
Leer aan de hand van 13 modules jouw online marketing aanpak ontdekken én implementeren binnen jouw bedrijf.
Wanneer je start met ondernemen, vertelt niemand je over het belang van online marketing. Terwijl dit dé manier is om reclame te maken voor jouw bedrijf. Daarnaast is online marketing slechts één woord voor talloze opties en mogelijkheden, dat om de nodige investering vraagt. Hierdoor kan het overweldigend zijn, waardoor je of alles gaat doen wat binnen handbereik ligt of juist helemaal niets doet.
Hoe goed of minder goed het ook met je bedrijf gaat, reclame heb je nodig om zichtbaar te zijn en blijven bij jouw potentiële klant en om een klantrelatie met hen op te bouwen. Het online programma leert jou welke stappen je het beste kunt zetten, en hoe je dit daadwerkelijk gaat aanpakken. Zodat je je tijd én budget zo efficiënt mogelijk besteed.
online marketing programma
Je leert álles van A tot Z, maar wel met de juiste focus!
strategie
social media
Google ads
Social ads
Pinterest ads
SEO copywriting
e-mailmarketing
Analyseren
Inhoud van het programma
13 modules, één online omgeving
- Toegang tot de 13 modules met videolessen, templates en voorbeelden
- Meer dan 100 videolessen met stap-voor-stap uitleg
- Downloadbare hand-outs en werkboeken om te gebruiken
- 5 marketinggerelateerde bonuslessen
- Toegang zolang het online programma bestaat
- Eerstvolgende startdatum: volgt per mail
Become a Marketing VIP
- 4 maanden 1:1 support
- 4x online 1:1 sessie van 120 minuten
- Onbeperkt insturen van gemaakte content voor feedback
- Support per mail en WhatsApp
- Jij doet het, Anne support en ondersteunt je!
- Slechts 5 plekken beschikbaar
Wat deelnemers over het online programma zeggen
marketing strategie
Het is ontzettend belangrijk om consistent aan je online naamsbekendheid en zichtbaarheid te werken. Het kost namelijk tijd om van een onbekende een kopende klant te maken. Maar hoe zorg je er nu voor dat je op het juiste moment, met de juiste informatie bij jouw ideale klant voorbij komt? Hoe bepaal je wat het juiste moment is? En welke informatie is er dan precies nodig?
De basis ligt bij het begrijpen hoe een strategie in elkaar zit en wat daarvoor nodig is. Waardoor je inzicht krijgt in welke fases een potentiële klant doorloopt en welke informatiebehoefte daarbij hoort.
Marketingkanalen
De grootste valkuil ligt in het ‘niet weten wat te doen en dus maar vanalles te gaan doen’ (of helemaal niets). Door je marketing strategie helder te hebben, weet je welke stappen jouw klant doorloopt en welke informatie zij nodig hebben. Hierdoor kun je veel beter bepalen op welke marketing kanalen jij je het beste kunt gaan focussen. Door je kennis te laten maken met alle kanalen die er zijn en je uit te leggen binnen welke klantfase zo’n kanaal interessant is, kun je veel beter jouw focuskanalen bepalen.
Zo besteed jij je tijd en budget efficiënt en zorg je ervoor dat je ook daadwerkelijk je potentiële klant bereikt, boeit en aan je bindt.
Content creatie
Een strategie is je vertrekpunt, je houvast. Het bepalen van de juiste marketingkanalen geeft je focus in je richting. En tot slot gaat het om de inhoud die je gaat delen. Je teksten, je beelden, ofwel: de content. Dit is het punt waar jij je kunt onderscheiden, je jouw visie, waarden, producten of diensten kunt toelichten en uitlichten. Hier geef je een uniek stemgeluid aan jouw bedrijf.
Je strategie kan nog zo goed bedacht zijn, de marketingkanalen nog zo zorgvuldig gekozen, maar als je boodschap in de vorm van content onvoldoende overkomt, zul je alsnog niet bereiken wat je wilt. Met de juiste tips, handvatten en templates ga je er voor zorgen dat je ook inhoudelijk exact weet wat over te brengen.
Dit is wat je gaat doen
13 modules, met ieder een eigen onderwerp, verdeelt in verschillende lessen.
table of content toevoegen
Jouw strategie, zónder 24/7 zichtbaar te zijn!
In het online programma draait alles om het inrichten van jouw marketingstrategie. Je gaat aan de slag met het online bereiken en binden van jouw ideale klant. Om zo je bedrijf te laten groeien in klanten, verkopen, opdrachten en omzet, zónder dat je 24/7 zichtbaar hoeft te zijn.
Na het online programma
- Heb je meer vertrouwen in hoe jij jouw marketing het beste kunt aanpakken.
- Beschik je over alle nodige kennis en weet je precies waarmee je bezig bent en waarom je dit doet.
- Heb je zelf jouw marketingplan uitgewerkt, waarmee je jouw bedrijf gaat laten groeien.
- Werk je met een plan dat jou meer zichtbaarheid, naamsbekendheid en omzet oplevert.
- Weet je exact wat je moet doen om je marketing op te schalen en nóg beter te maken.
Waarom het online programma
“Online Marketing is een vak an sich, ik zie teveel ondernemer strugglen terwijl ze met de juiste kennis zoveel meer kunnen bereiken” – Anne, founder & marketing strateeg
De laatste jaren zijn er veel online programma’s ontwikkeld. Super waardevol, maar ze missen één ding: hoe werkt nu een specifiek marketing kanaal? Hoe richt je dit kanaal in? Hoe werk je ermee? De meeste uitleg en begeleiding is globaal en op strategisch niveau. Ook belangrijk en zeer nodig. Maar hoe komt je daadwerkelijk in actie, als je niet weet hoe de tools werken?
Daarnaast ligt de focus op vele programma’s op alle kennis die ze hebben. Terwijl het voor jou veel interessanter kan zijn om je tijd en energie te steken in één specifiek kanaal dat jou op korte termijn het meeste gaat opleveren en het snelst je doel(en) laat bereiken. Dáár mag je dan ook als eerste op focussen, alles over leren en mee aan de slag gaan.
Tot slot wordt er vaak de kennis gegeven, maar wordt vergeten uit te leggen wat je er daarná mee kunt. Je gaat vol enthousiasme aan de slag, bouwt je strategie op, maar dan? Het analyseren van je data wordt al snel vergeten, terwijl die cijfers juist gaan vertellen waar je kunt optimaliseren.
Door hier ook aandacht aan te besteden ben je in staat om je eigen strategie te analyseren en groeikansen te signaleren. Zodat je bouwt aan een duurzame aanpak, waarmee je jaren vooruit kunt.
FAQ online marketing programma
Jazeker! De lessen zijn zo ingericht dat je stap-voor-stap wordt meegenomen door alle kennis. Zodat het ook begrijpbaar en volgbaar is als je nog geen enkele kennis hebt. Beschik je over een bepaalde basiskennis, dan kun je jezelf ‘toetsen’ of je het juiste weet of nieuwe inzichten opdoen.
Jazeker! Reclame maken, zichtbaarheid en bekendheid opbouwen kost namelijk tijd. Daarnaast is het wanneer je start ontzettend belangrijk om in actie te komen. Te laten zien dat je er bent. Maar er komt ook veel op je af. Het programma geeft je de juiste kennis en handvatten, zodat je gaat bouwen aan jouw online bekendheid en tegelijkertijd focust op datgeen dat jouw bedrijf nu nodig heeft. Zo zorg je direct voor een sterke basis.
Ja, zeker! Helemaal als je het gevoel hebt dat je kansen mist, maar ‘iets’ aan het doen bent, wil doorgroeien of juist klanten/omzet mist. En onvoldoende of niets weet over online marketing, het bepalen van de juiste aanpak/focus en hoe je de verschillende marketingkanalen gebruikt.
Je kunt in principe bij toegang alle video’s in één keer bingewatchen. Toch is het advies om steeds per module te werken en na een module ook daadwerkelijk over te gaan tot uitvoering. Wanneer je iedere week een dag(deel) besteed aan één module, kun je in 3 maanden tijd alles hebben staan.
Dit is lastig te zeggen, maar de eerste resultaten zullen zichtbaar zijn vanaf het moment dat je er (actief) mee aan de slag gaat. Daarnaast is het belangrijk dat je volhoud en consistent bent. Het is met marketing echt zo dat ‘de aanhouder wint’. Een consistente stroom kun je verwachten na zo’n 4 – 8 maanden, maar is volledig afhankelijk van hoeveel tijd je aan jouw marketingactiviteiten besteed.
Dat kun je het beste zelf bepalen. Wat heb je na het volgen van dat andere programma gedaan? Ben je (voldoende) in actie gekomen of heb je het gevoel dat je kennis/informatie mist waardoor er eigenlijk alsnog niets gebeurd? Daarnaast heeft ieder programma zijn eigen manier van kennis delen.
Ja dat kan! Binnen de online omgeving is er de mogelijkheid om tijdens het volgen van het programma jezelf alsnog aan te melden voor het VIP traject. Afhankelijk of er een plekje vrij is kun je instromen. Zijn alle plekjes vergeven, dan kun je verder gaan met de online lessen en krijg je bericht zodra er een plekje vrij is. Dan kun je op dat moment instromen.
Maar natuurlijk! Marketing is namelijk een ‘fulltime job’. Het kan goed zijn dat je het niet zo ziet zitten om hier zelf in te duiken. Ook dan helpen we je graag. Bekijk de pagina services en ontdek ons volledige aanbod. Voor advies op maat kun je het beste contact opnemen, dan bespreken we tijdens een online call de mogelijkheden.
Dit is volledig afhankelijk van wat jouw strategie wordt. Maar houdt er rekening mee dat een website om een investering vraagt, maar ook een e-mailsysteem, de speciale plantool voor Pinterest en als je besluit te gaan adverteren. Hoeveel dit exact gaat zijn is lastig in te schatten, maar denk aan zo’n € 15,- tot € 300,- per maand.
Online Marketing programma
Klaar om alles over online marketing te leren?
Laat dan jouw gegevens achter via onderstaand formulier en je ontvangt als allereerste een bericht wanneer aanmelden voor het online programma weer mogelijk is!
© 2020 – 2023 ROOM. the agency • algemene voorwaarden • privacy- en cookiebeleid