Hoger ranken in Google als interieurbedrijf, zo beoordeelt Google jouw website

Hoger ranken in Google heeft zo zijn voordelen. Je zorgt niet alleen voor meer websitebezoekers, maar het draagt ook bij aan je betrouwbaarheid. Maar hoger ranken in Google gebeurt alleen als je website voldoet aan de 3 pijlers waarop Google beoordeeld. In dit blog delen we deze 3 pijlers met je en geven we inzicht binnen welke termijn je resultaat kunt verwachten als je aan alle wensen van Google voldoet.

De 3 pijlers waarop Google jouw website beoordeeld

Vindbaarheid in Google wordt verbeterd door te werken aan drie pijlers: content, techniek en autoriteit. Wanneer je deze 3 pijlers optimaal benut en hier ook consistent mee bezig bent om dit te verbeteren, zul je merken dat Google écht je beste vriend gaat zijn.

Het belang van sterke content (SEO)

Content is de belangrijkste SEO pijler, omdat je zonder content simpelweg niet gevonden kunt worden. Alles wat inhoudelijke informatie geeft, zoals tekst, video’s en afbeeldingen – gaat bepalen of jouw webpagina kwalitatief en relevant genoeg is om het beste antwoord te zijn op de zoekvraag. De zoekvraag is het woord of woordencombinatie dat gebruikt wordt in de zoekmachine, en dus ook het zoekwoord van die pagina.

De rol van de website zelf

De techniek is je website. Je website moet goed functioneren om een goede vindbaarheid te krijgen. Denk hierbij aan snelheid en duidelijkheid (zodat Google snapt waar de website over gaat en de website bij de juiste zoekterm kan laten zien). Deze pijler heeft vooral invloed op de gebruiksvriendelijkheid van je website. Dit is ook een factor waarop je website wordt beoordeeld door Google.

Bouw aan je online reputatie

Tot slot is er autoriteit. Dit kun je zien als de online reputatie van je website. Deze pijler kost het meeste tijd om op te bouwen. Want hoe ouder je website is, hoe meer autoriteit je kunt opbouwen. Blogs schrijven en kennis delen wordt hierom beloond door Google

Zo snel kun je hoger ranken in Google

Het zien van de eerste resultaten (binnen 0-3 maanden) is afhankelijk van de huidige autoriteit die je al hebt opgebouwd. Bij een hoge autoriteit gaat het veel sneller dan bij minder autoriteit.

Ook kun je in de eerste drie maanden al zichtbaar resultaat boeken wanneer je inzet op zoekwoorden die weinig concurrentie hebben. Hoe minder concurrentie, hoe meer kans je hebt om sneller die hoge posities te claimen.

Binnen 3-6 maanden is het mogelijk om goed te ranken op een aantal zoekwoorden die weinig concurrentie hebben. Ook kunnen je rankings met meer competitieve zoekwoorden al zichtbaar zijn in de zoekmachines, maar meestal nog niet op een eerste of tweede pagina.

Na 6-9 maanden te hebben gewerkt aan je autoriteit en vindbaarheid kan het zijn dat je op de eerste pagina van de zoekresultaten zichtbaar bent met competitieve zoekwoorden. Je website zal steeds vaker ranken op de gewenste zoekwoorden.

Dit is het resultaat van consequent doorwerken aan je vindbaarheid. Door iedere maand nieuwe content te publiceren en kleine aanpassingen te maken aan de techniek en je autoriteit-status bouw je naar een stabiele vindbaarheid in de zoekmachines. Als bedrijf ondervind je een stabiele stroom van organisch verkeer.

Zo scoort je website op de lange termijn nog beter

Wanneer je consistent aan je zichtbaarheid en autoriteit blijft werken, scoort je website steeds beter op de moeilijke zoekwoorden na 9 maanden. Door consistent nieuwe content te publiceren, links te ontvangen en je website te blijven optimaliseren voor gebruiksvriendelijkheid zal je door de Google als een expert in je vakgebied gezien worden, wat zal zorgen voor meer betalende klanten. Je snelle content rankt snel hoog en je bestaande content rankt stabiel.

SEO en Google Advertenties, het versterkende effect

SEO in combinatie met Google Advertenties (SEA) versterken elkaar, omdat je als bedrijf betaalt om vertoond te worden op bepaalde zoekwoorden (cost-per-click). SEA zorgt voor resultaten op korte termijn (vanaf 0-1 maand), die meteen zichtbaar zijn. Wanneer beide gecombineerd worden, zorgt dit voor meer inzicht in het gedrag van bezoekers.

 

SEA kan dan bijvoorbeeld waardevolle zoekwoorden aantonen voor de SEO-strategie en kan aantonen welke copy het beste werkt voor SEO. Indien sommige advertenties meer doorklik genereren dan andere, dan kan deze informatie benut worden door oa. de alt-tags en de meta-tags van andere beschrijvingen te voorzien.

 

Daarnaast zal de kwaliteitsscore in Google verbeterd worden. Dit is een score die de kwaliteit van advertenties, zoekwoorden en bestemmingspagina’s uitdrukt. Deze score wordt bepaald door Google Ads. Hoe hoger de kwaliteitsscore, hoe lager de kosten per klik en de gemiddelde positie in Google.

Aan de slag met social media?

Wil jij graag hoger ranken in Google en kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Wij van ROOM. beschikken over SEO én SEA experts die jou helpen om alle pijlers waarop Google jouw website beoordeeld te benutten. Ontdekken wat er nodig is om ook jouw interieurbedrijf hoger in Google te krijgen? Ga zelf aan de slag of laat onze experts je helpen!

Misschien ook interessant

 

Wil jij graag hoger ranken in Google en kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Wij van ROOM. beschikken over SEO én SEA experts die jou helpen om alle pijlers waarop Google jouw website beoordeeld te benutten. Houdt er wel rekening mee dat dit om een lange termijn strategie gaat. Benieuwd naar welk resultaat je kunt verwachten? In deze klantcase vertellen we je meer over het effect van SEO optimalisatie. Liever ontdekken wat er voor jouw bedrijf nodig is? Plan dan een vrijblijvende kennismaking in en we kijken samen wat er nodig is om ook jouw interieurbedrijf hoger in Google te krijgen

error: Deze content is beschermd!