5 belangrijke marketing inhakers voor kwartaal 4, en wat je hiermee kunt Oktober, de start van kwartaal 4. In dit kwartaal staan er een aantal...
Lees verderPinterest marketing onmisbaar voor de interieur branche
Pinterest is een ontzettend waardevol marketing kanaal wanneer je werkzaam bent in de interieurbranche. Het trendrapport uit 2023 laat zien dat interieur nog altijd ontzettend goed scoort op Pinterest. Dat maakt Pinterest marketing voor interieur een onmisbare zet in de marketing strategie, maar er is meer!
Pinterest is geen social media
Allereerst is het goed om te weten dat Pinterest niet tot de social media behoort. Pinterest is namelijk een zoekmachine en kan beter worden vergeleken met SEO binnen Google. Een goedwerkend Pinterest account voldoet aan een aantal eisen:
- Maakt gebruik van de juiste zoekwoorden
- Word maandelijks consistent gebruikt
- Word ingezet als lange termijn strategie
Wat zegt het Pinterest trendrapport over interieur?
Onlangs is het Pinterest Trendrapport 2023 verschenen, waarbij alleen maar meer en meer duidelijk wordt dat je als interieurondernemer kansen laat liggen wanneer je niets met Pinterest doet. Een aantal cijfers op een rij:
- Er is 65% meer kans op verkopen onder de woondecoratie producten via Pinterest
- Binnen de interieurbranche wordt Pinterest twee keer zo vaak (vergeleken andere social media platforms) gebruikt om inspiratie op te doen voor de aankoop van woondecoratie
- 75% van de social media gebruikers zeggen dat ze voor hun aankoop zijn geïnspireerd door Pinterest (19% noemt een ander social media kanaal)
- 92% gebruikt Pinterest voor inspiratie als het gaat om interieuraankopen
- 84% gebruikt Pinterest om onderzoek te doen naar producten voor in het interieur
- 52% gebruikt Pinterest om een definitieve beslissing te nemen over de aanschaf van producten voor in het interieur (accessoires/meubelen etc.)
- 85% van de interieurliefhebbers vinden Pinterest een waardevolle toevoeging tijdens het aankoopproces (wat gelijk staat aan 2 keer zoveel kans om een product te verkopen t.a.v. andere social media kanalen)
- Pinterestgebruikers zeggen 2 keer zo vaak dat ze een aankoop hebben gedaan o.b.v. wat ze hebben gezien op Pinterest t.a.v. andere social media kanalen
Starten met Pinterest
Overtuigd om Pinterest toe te voegen aan jouw marketing strategie? Zorg dan wel dat je goed voorbereid aan de slag gaat! Pinterest is een arbeidsintensief kanaal, het is zonde als je er tijd en energie in stopt maar er niet alles uithaalt. De volgende punten zijn daarom belangrijk om te weten voordat je met Pinterest start:
- Zorg voor voldoende content (30-50 nieuwe beelden per maand)
- Zorg voor voldoende (nieuwe) url’s op je website om naar te verwijzen
- Maak gebruik van tailwind om zo het algoritme optimaal te benutten
- Houd vol! Geef niet na 3 of 6 maanden op maar maak het echt een consistente toevoeging
Een ander groot voordeel van Pinterest is dat Pins een veel langere levensduur hebben dan bijvoorbeeld een post op Instagram. Waar je op Instagram binnen 24 uur wel zo goed als verdwenen bent (tenzij je advertenties inzet), kan een Pin wel járen voor websiteverkeer zorgen!
Aan de slag met Pinterest marketing?
Wil jij graag aan de slag gaan met Pinterest? Of je huidige resultaten verbeteren? Wij helpen je graag! Of je nu liever zelf aan de slag gaat middels onze training(en) of het graag wil uitbesteden. Zo weet je zeker dat je jouw Pinterest inzet op de juiste manier en daarmee bouwt aan een zichtbaarheid en vindbaarheid voor já-ren.
Misschien ook interessant
Waarom voldoende visuele content belangrijk is voor je social ads campagnes
Waarom voldoende visuele content belangrijk is voor je social ads campagnes Adverteren binnen Facebook en Instagram is in menig social media strategie onmisbaar geworden. Daarom...
Lees verderIs Google Ads interessant voor jouw bedrijf?
Is Google Ads interessant voor jouw bedrijf? Google, ‘s werelds grootste zoekmachine, ontvangt dagelijks zo’n 3,5 miljard zoekopdrachten. Wanneer (potentiële) klanten actief naar jouw product...
Lees verder© 2020 – 2024 ROOM. the agency • algemene voorwaarden • privacy- en cookiebeleid