Waarom voldoende visuele content belangrijk is voor je social ads campagnes

Adverteren binnen Facebook en Instagram is in menig social media strategie onmisbaar geworden. Daarom is het extra belangrijk om je er bewust van te zijn hoe belangrijk de visuele content in deze online advertentie vorm is. 

Het oog wil ook wat

Wanneer we naar adverteren op Social Media kijken (Facebook en Instagram), dan hebben we het over de meest visuele vorm van adverteren binnen de online marketing. (Oké en op Pinterest ook) Daarom is het ontzettend belangrijk dat je waarde hecht aan de foto’s en video’s die je hiervoor wilt gaan inzetten. Helemaal omdat je doelgroep is verdeeld over 4 verschillende groepen, die je allemaal op de juiste manier wil voorzien van informatie. Over welke 4 groepen/fases we het hebben, kun je in een ander blog lezen

 

Omdat het adverteren in dit geval visueel gericht is, is het hierbij enorm belangrijk dat je sterk, passend en voldoende beeld- en videomateriaal tot je beschikking hebt. Ja, dit is een investering, maar deze zul je terugzien in je marketingresultaten. 

In één keer raak schieten is lastig

Bij Social Advertentie beheer vragen wij onze klanten ons van zoveel mogelijk video- en beeldmateriaal te voorzien. Waarom? Omdat we binnen de campagnes moeten testen in welk type content het beste werkt. Ook wij kunnen niet op voorhand weten of die ene foto die wordt aangeleverd dé foto gaat zijn die ook het beste resultaat oplevert. Sterker nog, wij zetten wel 2 tot 4 verschillende visuele campagnes naast elkaar om te ontdekken wat jou ideale klant wil zien. Maar ook wat er visueel voor zorgt dat iemand klikt of beter nog: koopt. 

Blijven opvallen bij je ideale klant

Al snel wordt er gedacht dat je er met een basispakket aan video- en fotomateriaal wel bent. Niets is minder waar. Ook al presteert er bepaalt beeldmateriaal binnen een campagne het beste, je bent nooit klaar met verbeteren. Of in dit geval: opvallen. Nadat je op het punt bent gekomen dat je middels de juiste technische instellingen je ideale klant weet te bereiken, draait alles om het blijven inspireren en opvallen. Iemand die al 30 keer jouw advertentie heeft gezien, wél jouw ideale klant is, maar er niets mee doet, heeft mogelijk ander beeldmateriaal nodig om wél de actie uit te voeren die jij verlengt. Dat maakt het ontzettend belangrijk om te blijven investeren in de visuele content.

 

Goede campagnes zullen blijven draaien, maar in een wereld vol content is het ook belangrijk om te blijven opvallen. Dit doe je door met regelmaat nieuw beeldmateriaal in te zetten en jouw doelgroep daarmee opnieuw te inspireren of triggeren. 

Aan de slag met Social Ads?

Wil jij graag aan de slag gaan met adverteren op Instagram en Facebook? Wij ondersteunen je graag. Op de pagina social advertentie beheer vind je onze verschillende mogelijkheden. Liever eens 1-op-1 sparren over de mogelijkheden? Plan dan een gratis én vrijblijvende strategiesessie in.

Misschien ook interessant

error: Deze content is beschermd!