sol_aa99_hd_ss21_hamborg_6_ch

Maak kennis met de verschillende experts

Het team van ROOM. the agency bestaat uit allemaal zelfstandig ondernemers. Want je kunt niet overal goed in zijn, maar iedereen is wel ergens heel erg goed in! Door op deze manier samen te werken vormen verschillende expertises het team van ROOM. Én kunnen zij daarnaast ook allemaal nog hun eigen dingen doen als ondernemer. 

Mijn naam is Anne van Leent

Oprichter van ROOM. the agency en social media strateeg voor de interieur en lifestyle branche. Hoe kom ik nu aan die expertise?

Ik volgde de 4-jarige mbo opleiding interieuradviseur aan het Hout- en Meubilerings College (HMC) in Rotterdam. Hier leerde ik alles over het interieurvak. Zo liep ik stage bij onder andere Rivièra Maison, Lifestyle en Grando keukens en Bad.

Omdat ik nóg meer wilde leren besloot ik deze opleiding aan te vullen met een hbo studie Communicatie. Al snel koos ik voor een specialisatie in social media en liep 6 maanden stage op de online redactie van vtwonen.nl. 

Anne van Leent - Social Media

Het Team

Krachten bundelen, voor het beste resultaat!

Binnen ROOM. the agency werken verschillende expertises samen. Zodat wij jou het allerbeste resultaat kunnen bezorgen. Krachten bundelen, dat is waar ik in geloof!

 

Anne van Leent

social media trends

Ik help als social media strateeg ondernemers bedrijfsgroei te realiseren met inzet van social media. In diverse bedrijven heb ik al vele social media kanalen mogen laten groeien. Totdat het moment daar kwam om mijn droom te volgen en mijn ideeën in een eigen concept te gieten en daar volledig voor te gaan! 

 

Ik kreeg zo vaak het antwoord “geen idee” als ik vroeg wat er precies voor hen gedaan werd op social media en hoeveel advertentiekosten er werden gemaakt. Dat ik dacht; dit kan anders, hier moet ik iets mee doen!

 

Door mijn eigen ervaring middels mijn interieurblog en het werken in bedrijven voor verschillende klanten, zag ik het ontbreken van transparantie. Er werd maandelijks een flink bedrag betaald aan social media beheer, maar binnen het bedrijf was er niemand die echt wist wat er nu gebeurde.

Of advertentiebeheer met torenhoge kosten, zonder te begrijpen waar dit nu precies aan op ging. Om het nog maar niet over de maandelijkse “nietszeggende” rapportages te hebben. Waar je als leek werkelijk niets van snapt. Dit stapelde zich op, waardoor ik dacht; dit kan anders, ik moet hier iets mee doen!

 

En dat is ook precies hetgeen dat ik voor jou wil doen! Geen maandelijkse factuur waarbij je geen idee hebt van wat er is gebeurd. Maar een sámenwerking, waarin jij volledig kunt vertrouwen dat jouw bedrijf op de juiste manier online zichtbaar is. Waarbij jij altijd, 24/7, toegang hebt tot alles en dus altijd kunt zien wat er gebeurd. Het mag dan wel om jouw bedrijf gaan, maar mijn hart voor interieur en lifestyle is zó groot dat ik niets liever wil dan heel Nederland laten zien hoe mooi deze branche is. 

Ik geloof namelijk dat je als woonondernemer sowieso kansen én omzet laat liggen als je niet optimaal gebruik maakt van social media en dan met name Instagram en Pinterest.

Woorden van mijn klanten

Mensen helpen en daarmee de wereld een stukje beter maken, daar maakt mijn hart een sprongetje van. Als geen ander weet ik dat je vaak het liefst alles alleen wil doen. Als 3-jarig meisje riep ik dan ook altijd: “nee, zelf doen!”. Ondertussen weet ik ook hoeveel verder je kunt komen als je sámen werkt. 

 

Naast dat ik ben opgegroeid met de komst van social media, heb ik altijd een speciaal plekje in mijn hart gehad voor alles wat met wonen, interieur en styling te maken heeft. Volgens mijn vader is mijn slaapkamer thuis 10cm kleiner geworden door alle lagen verf op de muur. Mixen, matchen en eindeloos schuiven totdat het beste resultaat verscheen.

Anne van Leent - ROOM. the agency
interieurblog mevrouw blond

Ik heb dan ook 10 jaar ervaring binnen de woonbranche, deed een 4-jarige opleiding tot interieurstylist, werkte o.a. bij Riviera Maison en liep 6 maanden stage op de online redactie van vtwonen.nl.

 

Interieurstylist zijn was één, maar ik wilde meer! Dus ik besloot verder te gaan en meer te leren over (online) communicatie en marketing. Om mijn kennis over interieur niet te verliezen richtte ik een eigen interieurblog op, onder de naam Mevrouw Blond. 5 jaar lang verblijdde ik vele interieurfans met zelfgemaakte foto’s van settings die ik ook weer zelf bouwde. Werkte ik samen met leuke woonmerken én ontdekte ik de kracht van social media voor de woonbranche. 

 

Ik geloof namelijk dat je als woonondernemer sowieso kansen én omzet laat liggen als je niet optimaal gebruik maakt van social media en dan met name Instagram en Pinterest.