ONLINE NAAMSBEKENDHEID VERGROTEN EN BOEKINGEN GENEREREN

Atelier Oost Amsterdam x ROOM. the agency

Wat doe je als concurrenten als paddenstoelen uit de grond ploppen en jij zeker weet dat jouw bedrijfsformule de eerste was in Nederland? Dan ga je aan de slag met online marketing die bijdraagt aan het vergroten van je merkbekendheid en laat zien dat jij altijd een stap voorloopt op je concurrenten. Het strategisch inzetten van marketing is hierbij onmisbaar, waarbij de focus ligt op het adverteren op social media om zo gezien te worden onder de juiste groep mensen. Wanneer het aantal boekingen stijgen en je een begrip wordt onder je doelgroep, dan kun je zeggen: missie geslaagd!

strategie

Social Ads

Nieuwsbrieven

data analyse

Een advertentieaanpak met ijzersterke content

Beeldmateriaal dat tot de verbeelding spreekt, heeft een positief effect op de campagne prestaties.

Bij start van de samenwerking was er niet de verwachting om uit de campagnes directe boekingen te genereren. Dit omdat de conversiewaarde op een aankoop, te hoog ligt om direct te realiseren vanuit een social media advertentie.

 

Het voornaamste doel was om de naamsbekendheid te vergroten en te zorgen dat er keer-op-keer nieuwe mensen binnen de doelgroep bereikt zouden worden. Passend binnen de SEE fase van het SEE – THINK – DO – CARE (klantreis) model. Zodat ze zich zouden laten inspireren door de content en daarmee Atelier Oost zouden gaan onthouden.

 

Toch hebben we het risico genomen om er conversie campagnes, per fotostudio, naast te gaan draaien (focus op de DO fase binnen de klantreis). Dit durfde we aan door het sterke beeldmateriaal en de resultaten vanuit de campagnes op naamsbekendheid en cijfers uit Google Analytics.

 

Dit lijkt in eerste instantie niet zo lastig, maar toch kregen we te maken met een ‘data deuk’ doordat de volledige website én url werd gewijzigd. Hierdoor werd er data schade opgelopen en moest de aanpak strategisch slim worden ingezet om zo snel mogelijk weer data te gaan verzamelen, om zo retargeting en look-a-like campagnes te kunnen draaien. 

 

En met succes! Deze aanpak levert nog steeds maandelijks directe conversies op vanuit de campagnes. Wat betekent dat de fotostudio’s direct bij het zien van een advertentie op de website worden geboekt. 

Directe boekingen vanuit de social media tijdlijn

Ervaring leert dat verkopen willen genereren met een product of dienst boven de 200,- euro erg lastig kan zijn op social media. Bedenk zelf maar eens hoe vaak jij vanuit een social media advertentie een product of dienst met degelijke waarde hebt gekocht. Daarvoor ga je toch al snel liever naar de website, of heb je persoonlijker contact middels een gesprek of e-mail. Toch is het voor Atelier Oost Amsterdam, wél gelukt te realiseren. Hierdoor zitten we maandelijks steady op het aantal directe boekingen uit de campagnes en draaien we een ROAS van +/- 11. En dat met  minimaal advertentiebudget.

Alle cijfers op een rij

Social Advertenties

Bereik: 614.901

Klikken: 15.685

CPC: € 0,38

CTR: 2,08%

Verkopen: 24

ROAS: 11,64

Een passende aanpak voor jouw bedrijf!

Ook je naamsbekendheid vergoten en aantal verkopen verhogen?

Plan dan nu jouw kennismaking in door onderstaand formulier in te vullen en we kijken samen naar wat voor jou de beste stappen zijn.

error: Deze content is beschermd!