Online bekendheid vergroten en conversies genereren

Bibelotte x ROOM. the agency

Hoe zorg je er als bestaand merk voor dat je je naamsbekendheid vergroot over Nederland en daarmee bouwt aan merkbekendheid op de langere termijn? Het strategisch inzetten van diverse Marketing tools is hierbij onmisbaar. De combinatie tussen adverteren op verschillende online platformen zoals Facebook, Instagram, Pinterest en Google laten zien dat het aantal contactmomenten met Bibelotte snel stijgt wat bijdraagt aan het vergroten van de brand awareness en resulteert in conversies.

strategie

Social Ads

Pinterest + Ads

Google Ads

data analyse

Zichtbaarheid op verschillende kanalen

Door meerdere marketingkanalen met elkaar te combineren, wordt het aantal contact momenten met potentiële klanten snel verhoogd. 

Wanneer je als focuspunt één marketingkanaal hebt, kan het even duren voordat de potentiële klant in actie komt. In het geval van Bibelotte werd er direct breed ingezet op de kanalen Facebook, Instagram, Pinterest en Google. Hierdoor werd er in een korte tijd voor meerdere contactmomenten met het merk gezorgd, door de campagnes op de verschillende kanalen onderling met elkaar te laten samenwerken. 

 

Het voordeel hiervan is dat je in een korte periode veel potentiële klanten kunt bereiken, boeien en binden om ze vanuit daar verder het aankoopproces in te begeleiden. 

 

Daarnaast is het belangrijk om juist zichtbaar te zijn op verschillende kanalen, om zo top-of-mind te blijven bij de ideale klant. Zeker gezien het niet om producten gaat die je iedere maand koopt, maar vaak om een eenmalig investering gaat. Hierdoor is volume maken op de twee hoogste niveau’s (bereiken + boeien) ontzettend belangrijk. 

 

Dit proces wordt versnelt door de onderlinge samenwerking van de verschillende kanalen. Wat ook terug te zien is in het aantal websitebezoekers en conversies.

De juiste instellingen, voor meer succes

De instellingen aan de achterkant van een marketingkanaal zijn net zo belangrijk voor het bepalen van het succes als de strategie en de content die wordt ingezet. Wanneer de techniek aan de wensen overlaat, zal de meetbaarheid niet volledig zijn waardoor de data niet of onvolledig verzameld kan worden. Door alleen al het juist instellen van de techniek veranderde de Google Ads cijfers aanzienlijk. Waar het begon met een maandelijks verlies, groeide het in 4 maanden naar een winstgevend kanaal.

Marketingstrategie op advertentieniveau

Wanneer meerdere marketingkanalen ingezet worden, is het van belangrijk dat ook de strategie hier op wordt aangepast. 

Meedere marketingkanalen, betekent voor een potentiële klant meerdere contact momenten. Kijkend naar de klantreis is het belangrijk om te bepalen welk kanaal er binnen welke fase van de klantreis wordt ingezet en welke content hier dus voor ingezet moet worden.

 

Zo zette we Pinterest advertenties en Social Media advertenties in voor de SEE fase. Kwam daar in de THINK fase de Google advertenties bij. En door de juiste doelgroepen te kiezen (om dubbele advertenties met andere boodschappen te voorkomen) lag in de DO fase de focus op de Social Media advertenties en de Google advertenties. 

 

In dit geval gaat het niet alleen om de klantreis op kanaalniveau, het gaat ook om de klantreis binnen zo’n kanaal. Deze zit verwerkt in de content, de uiteindelijke advertentie die wordt getoond, maar ook in de advertentiedoelen en doelgroepen. Door deze strategisch op elkaar af te stemmen zijn de verschillende marketingkanalen onderling samen gaan werken en kreeg de potentiële klant passend bij de klantreisfase waarin zij zich bevindt de juiste advertentie te zien. 

 

Bij het inzetten van meerdere marketingkanalen is het toepassen van de juiste strategie nog belangrijker. Zo voorkom je dat de kanalen gaan concurreren met elkaar en zorg je er juist voor dat deze met elkaar gaan samenwerken en daarmee het hoofdoel sneller bereiken.

Alle cijfers op een rij

Vertoningen: 4.629.298 
Bereik: 1.465.814 
Website bezoeken: 77.630 
Conversies: 1.367

ROAS: 4,06

Een passende aanpak voor jouw bedrijf!

Ook je bekendheid en aantal convesies verhogen?

Plan dan nu jouw kennismaking in door onderstaand formulier in te vullen en we kijken samen naar wat voor jou de beste stappen zijn.

error: Deze content is beschermd!