Google advertenties.

Dé beste keuze voor een zo hoog mogelijke vindbaarheid in werelds grootste zoekmachine: Google en het opbouwen van een vertrouwensband met jouw ideale klant. Onze Google Ads expert neemt jouw Google Ads account uit handen. Alles draait om de juiste zoekwoorden in de juiste campagnevorm en dat is precies waar wij maandelijks mee aan de slag gaan voor je. Zo claim jij een steeds hogere plek binnen Google en voorzie je jouw zoekende klant van het juiste zoekresultaat!

Kickstart Google Ads

eenmalig

  • Kickstart call van max. 90 minuten
  • Persoonlijk uitgewerkt strategisch Plan van Aanpak
  • Tools en templates t.b.v. maandelijks beheer (o.a. google drive mappenstructuur, template campagnestructuur)
  • Account check (doelgroep, extenties, koppeling overige Google tools)

Het plan van aanpak bevat o.a. de volgende onderdelen:

  • Visie en bedrijfswaarden
  • Google Ads doelen
  • Persona o.b.v. ideale klant
  • Zoekwoordonderzoek
  • Overzicht accountstructuur
  1. We maken graag eerst even online kennis met je.
  2. Je ontvangt een persoonlijk voorstel per mail met hoe we je kunnen ontzorgen.
  3. Na akkoord plannen we jouw kickstart Google Ads in en we bepalen de datum van livegang.
  4. Na de kickstart ontvang je jouw persoonlijk plan van aanpak per mail.
  5. Bij akkoord op het plan gaan we aan de slag met het (her)inrichten van jouw Google Ads account.
  1. Via de Google Ads Manager zorg je voor een partnerkoppeling met ROOM.
  2. Je voegt ROOM. toe aan de back-end van je website.
  3. Je voegt ROOM. toe aan jouw Google Analytics en Google Tag Manager (en indien aanwezig Search Console).
  4. Bij campagnes op Performance Max lever je een complete productfeed aan en zorg je voor een volledig Merchant Center account.
  5. Een mailadres dat wij kunnen toevoegen aan de gedeelde map op de Google Drive. 

Google Ads beheer

3, 6 of 12 maanden

  • Zoekwoordonderzoek
  • Schrijven/Optimaliseren van advertentieteksten
  • Keuze uit: search, display, shopping of performance max
  • Max. 3 campagnes, onbeperkt advertenties
  • 1x feedback op de gemaakte campagnes
  • Tweewekelijkse update over lopende campagnes
  • Website advies 
  • Maandrapportage van data en resultaten
  • Projectmanagement & support
  • Maandelijkse meeting max. 60 min.

Let op! Dit is exclusief advertentiebudget.

  1. In het campagne overzicht geef je feedback op de advertentieteksten.
  2. Bijhouden van het campagne overzicht en aanvullen van campagnes o.b.v. resultaten.
  3. We analyseren wekelijks je campagnes en optimaliseren deze waar nodig.
  1. Je zorgt ervoor dat z.s.m. de nodige input is aangeleverd via de Google Drive.
  2. Je geeft binnen het gestelde termijn feedback op de campagne opzet.
  3. Je plant zelf jouw maandelijkse call in via de online agenda.

Al vanaf € 655 euro per maand. Alle prijzen zijn exclusief btw.

Kennismaking plannen? Dat kan hier

Benieuwd naar onze FAQ?

Adverteren in Google

Nummer één in Google zijn, daar droom jij van. Maar nog liever word jij gevonden door jouw zoekende klant. Met die reden wil jij aan de slag met adverteren in Google. Bij Google Ads beheer word je hier volledig in ontzorgt. Zo kun jij je focussen op andere werkzaamheden, terwijl wij streven naar die nummer één positie. We houden de lijntjes wel kort, zodat je precies weet wat er speelt en eventueel nodig is om de resultaten te verbeteren. Want als jij blij bent, zijn wij dit ook. 

Plan van aanpak

Google Ads

data rapportage

Account en koppelingen

Bij adverteren in Google nemen wij jouw Google Ads account uit handen. Hier hoort een volledig account met de juiste technische koppelingen bij. 

 

Wij zorgen ervoor dat deze basis op de juiste manier wordt ingericht. Dit houdt in niet alleen een goed Google Ads account, maar ook je Google Analytics, Google Tag Manager, Search Console en eventueel Shopping feed worden op de juiste manier gekoppeld. Zo werkt je account optimaal.

 

nummer één in google

Met Google advertenties creëren wij campagnes op basis van zoekwoorden voor werelds grootste zoekmachine: Google. Door onze expertise op het gebied van Google Ads, weten wij precies waar jouw potentiële klant op zoekt en hoe we jouw bedrijf op de juiste plek kunnen vertonen. 

 

Binnen het adverteren in Google zijn er verschillende campagne mogelijkheden. Hierin adviseren wij je graag. Daarnaast doen we ons best om te werken naar een realistische en stabiele ROAS én de beste plek. Helaas is de garantie geven op een nummer één plek niet mogelijk, omdat hier veel factoren van invloed op zijn. Maar we streven altijd naar het hoogst mogelijke en meest rendabele resultaat.

zichtbaar voor de zoekende klant

Dat je Google Ads uitbesteden je tijd bespaart, hoeven wij je niet uit te leggen. Belangrijker om te weten is dat je met de juiste campagnevormen, zoekwoorden en instellingen zichtbaar bent bij jouw zoekende klant. Dát is het grote voordeel van Google Ads, je weet dat je potentiële klant op zoek is naar hetgeen dat jij te bieden hebt. 

 

ROOM. verzorgt jouw Google positie graag. Zodat jij je kunt focussen op andere werkzaamheden en tegelijkertijd je zoekende klant bedient. Dat noemen wij inspelen op je klantbehoeften!

FAQ adverteren in google

Bij Google Ads beheer nemen wij jouw Google Ads account volledig uit handen. Dit doen we aan de hand van een strategisch plan van aanpak. We zorgen voor de juiste advertentieteksten op basis van relevante zoekwoorden. Deze analyseren en optimaliseren we wekelijks, zodat jouw persoonlijke zoekwoorden pakket steeds relevanter wordt en daarmee je resultaten groeien. Aan het eind van de maand ontvang je een rapportage, zodat je zelf precies kunt zien welke resultaten er voor je zijn behaald. 

Het adverteren op Google gaat op verschillende manieren. Je kunt kiezen uit search, shopping of Display. Hier moet je denken aan een dagbudget van minimaal 15 euro per dag. Zijn Performance Max campagnes voor jou een betere optie? Dan moet je denken aan een dagbudget van minimaal 50 euro. 

 

Echter kijken wij bij Google Ads het liefst naar het resultaat dat wordt behaald. Op deze manier voorkomen we dat het budget het resultaat blokkeert. Daarom werken we het liefst op basis van een ROAS van minimaal 4. Waarbij we de vrijheid krijgen in dagbudget om naar deze ROAS toe te werken. Zodat de resultaten die je behaalt winstgevend zijn. Zo voorkom je dat je te weinig budget uitgeeft en te weinig resultaat behaald. Want als we dat over een langere periode bij elkaar optellen, is het een erg dure investering.

Wanneer je start met adverteren binnen Google zullen de eerste resultaten binnen een dag al zichtbaar worden. Echter is het een proces van analyseren en optimaliseren om tegen zo laag mogelijke kosten, zoveel mogelijk resultaat te behalen. Hier is vaak 3 tot 6 maanden de tijd voor nodig. 

 

Google advertenties leveren dezelfde dag al resultaat op, maar om echt consistent en winstgevend te kunnen groeien heb je een langere periode van advertenties draaien nodig.

Helaas, dit is niet mogelijk. Adverteren is namelijk niet iets dat je wekelijks of maandelijks ‘aan/uit’ kunt zetten. Sterker nog; wanneer je dit doet zal dit je uiteindelijk weinig resultaat opleveren en veel geld kosten. Het advertentiesysteem gaat namelijk jouw advertenties steeds beter weergeven op basis van hoe langer jij ze laat draaien (en de optimalisaties die er aan de advertenties worden gedaan). Wanneer je dus overweegt om te gaan adverteren, dan is het het beste om dit structureel door te laten lopen en toe te voegen aan je online aanpak. 

Google Ads op de juiste manier inzetten zorgt voor zichtbaarheid in de grootste zoekmachine: Google. Daarnaast speel je met Google Advertenties in op jouw zoekende klant. Hierbij is het ontzettend belangrijk dat je de juiste zoekwoorden gebruikt, maar ook dat de techniek op de juiste manier is gekoppeld. Dat zichtbaar zijn bij je zoekende klant is het grootste voordeel van Google advertenties. Want daarvan is te zeggen dat de koopbereidheid hoger ligt. Het enige dat verder nodig is, is de overtuiging en het vertrouwen dat jij dé oplossing voor hen hebt/bent. 

Wanneer je kiest voor een samenwerking met ROOM. dan zijn er een aantal standaard stappen die maandelijks worden doorlopen. Hierin vinden wij het belangrijk dat vanuit beide partijen verantwoordelijkheid wordt gepakt. Er is dan ook op 3 momenten per maand actie vanuit jouw kant nodig.

  1. Het aanleveren van nodige input om de juiste advertenties te kunnen opmaken (lancering van nieuwe collectie, een winactie, kortingsactie, sale etc.).
  2. Het geven van feedback op de voor jou gemaakte advertenties. 
  3. Het inplannen van jouw maandelijkse call in de online agenda.

Daarnaast is het goed om te weten dat adverteren dagelijks geld kost. Wanneer wij om bepaalde input vragen is het van belang dat we dit zo snel mogelijk ontvangen. Want alleen op die manier kunnen we jouw lopende campagnes zo snel mogelijk optimaliseren en voorkomen dat we budget weggooien.

Wil je zeker weten dat Google Ads interessant voor je zijn? Dan kun je het beste het contactformulier hieronder invullen en dit aan ons laten weten. Wij kunnen dan een vrijblijvend zoekwoordonderzoek voor je uitvoeren om te kijken welke zoekwoorden voor jou relevant zijn en welke kosten per zoekwoord hier aan hangen. Daarnaast kunnen we op basis van onze ROAS tool een schatting geven van wat er nodig is aan bereik en budget om je advertenties winstgevend te laten zijn.

Tot op zekere hoogte, ja! Bij Google adverteren draait alles op zoekwoorden. Hierdoor worden campagnes op een bepaalde manier voor je ingericht en advertentieteksten op een bepaalde manier geschreven. Uiteraard krijg je deze altijd te zien voordat ze online komen. Mochten er dan woorden in zitten die jij nooit zal gebruiken, dan kunnen we deze (indien het niet tot de relevante zoekwoorden behoort) aanpassen. 

Omdat resultaat behalen met je Google advertenties tijd kost. Net zoals alle andere marketingactiviteiten. Het is onrealistisch om binnen één week of maand al resultaat te verwachten. Vanuit onze ervaring zien wij dat je minimaal 3 maanden nodig hebt om iets realistisch te kunnen zeggen, maar dat dit vaker neigt naar 6 tot 12 maanden.

Wel is het zo dat een eerste samenwerking altijd 3 maanden is, zodat we ook aan elkaar kunnen wennen en kunnen beoordelen of we in de praktijk ook daadwerkelijk de juiste partners zijn. 

Bij een kickstart Google Ads kijken we puur en alleen naar jouw Google Advertenties. Dat is waar we een strategisch plan voor uitwerken.

 

Bij een kickstart strategie kijken we verder dan alleen social media. We brengen de volledige klantreis voor jouw bedrijf in kaart en koppelen hier verschillende marketingkanalen aan. Ook kijken we op het brede niveau naar de content die nodig is. Zo krijg je inzicht in het totale pakket aan marketingmogelijkheden die er voor jouw bedrijf zijn. Op basis hiervan kun je zelf bepalen wat je eventueel zou willen uitbesteden en wat je zelf gaat oppakken. Maar dan wel met strategisch inzicht, zodat hetgeen wat je zelf wilt doen bijdraagt aan het geheel.

Google advertenties

Zullen we samenwerken?

Middels Google advertenties zorgen wij ervoor dat je zichtbaar bent voor jouw zoekende klant. En jij houdt tijd over voor je core-business. Zo doet iedereen waar men goed in is! Zullen we samenwerken? Neem contact op via onderstaand formulier voor een vrijblijvende kennismaking.

error: Deze content is beschermd!