Social Media advertenties.

Dé beste keuze voor het vergroten van contactmomenten met jouw ideale klant en continue online zichtbaarheid. De social ads expert neemt jouw Instagram en Facebook of LinkedIn advertenties uit handen. We zorgen voor de juiste combinatie van tekst en beeld om zo de contactmomenten te verhogen en omzet te realiseren. Zo krijg jij een plekje in het brein van jouw ideale klant en vergroot je naamsbekendheid.

soorten online campagnes

awareness

remarketing

look-a-like

lokaal

Kickstart social ads

eenmalig

  • Strategiesessie van max. 3 uur gericht op social advertenties (Instagram/Facebook en/of LinkedIn)
  • Persoonlijk uitgewerkt strategisch plan
  • Tools en templates t.b.v. maandelijks beheer (o.a. google drive mappenstructuur, template advertentieoverzicht)
  • (Her)inrichting van de Meta Business Manager
  • Koppeling van juiste tools t.b.v. meetbaarheid

Het strategisch plan bevat o.a. de volgende onderdelen:

  • Visie en bedrijfswaarden
  • Social ads doelen
  • Persona o.b.v. ideale klant
  • PVR ideale klant
  • Uitgewerkte klantreis o.b.v. het see – think – do – care model specifiek gericht op social media advertenties
  1. We maken graag eerst even online kennis met je.
  2. Je ontvangt een persoonlijk voorstel per mail met hoe we je kunnen ontzorgen.
  3. Na akkoord plannen we jouw kickstart social media in, we bepalen de datum van livegang van je social media advertenties.
  4. Na de kickstart ontvang je jouw persoonlijk strategisch plan per mail.
  5. Bij akkoord op het plan gaan we door naar  onboardingsfase 2: het opzetten van het eerste advertentieoverzicht vullen.
  1. Via de Meta Business Manager zorg je voor een partnerkoppeling met ROOM.
  2. Je voegt ROOM. toe aan jouw Google Analytics en Google Tag Manager
  3. Je geeft ons toegang tot de back-end van jouw website
  4. Inloggegevens van het persoonlijke Facebook account dat gekoppeld is aan de Meta Business Manager
  5. Je huisstijlhandboek, logo’s en overige templates die nodig zijn.
  6. Een mailadres dat wij kunnen toevoegen aan de gedeelde map op de Google Drive. 

social ads beheer

3, 6 of 12 maanden

  • Selectie van het juiste beeld- en/of videomateriaal
  • Beeldmateriaal opmaken a.d.v. visueel template (bijv. via Canva)
  • Schrijven conversiegerichte captions
  • Aanmaken juiste doelgroep(en)
  • Website advies
  • Max. 3 campagnes, onbeperkt advertenties
  • Wekelijkse optimalisaties op lopende campagnes
  • 1x feedback op het gemaakte advertentieoverzicht
  • Tweewekelijkse update over de lopende campagnes
  • Maandrapportage van data en resultaten
  • Projectmanagement & support
  • Maandelijkse meeting max. 60 min.

Let op! Dit is exclusief advertentiebudget.

  1. We werken altijd één maand vooruit. 
  2. Uit de beeldbank map op de Google Drive haalt de Social Ads expert het juiste beeld- en video materiaal.
  3. In het template advertentieoverzicht worden de campagnes visueel en tekstueel opgezet.
  4. Je ontvangt per mail een seintje als het advertentieoverzicht voor je klaarstaat.
  5. We analyseren en optimaliseren wekelijks campagnes.
  1. Je zorgt ervoor dat z.s.m. de nodige input (tekst en beeld) is aangeleverd via de Google Drive.
  2. Je geeft binnen het gestelde termijn feedback op het advertentieoverzicht.
  3. Je plant zelf jouw maandelijkse call in via de online agenda.

Al vanaf € 655 euro per maand. Alle prijzen zijn exclusief btw.

Kennismaking plannen? Dat kan hier

Benieuwd naar onze FAQ?

Instagram en Facebook advertenties

Social media advertenties zijn onmisbaar wanneer je nieuwe klanten wil aantrekken. Vandaar dat jij hier ook graag gebruik van wil maken. Bij social ads beheer ontzorgen wij jou hier in. Zo kun jij je focussen op andere werkzaamheden, terwijl wij zorgen voor consistente zichtbaarheid bij jouw ideale klant. Want met social media advertenties koop jij een plekje binnen Facebook/Instagram of LinkedIn op de tijdlijn van jouw ideale klant. Waardoor ze niet meer om je heen kunnen.

strategie

instagram & facebook

LinkedIn

data rapportage

Ads Business Manager

Wanneer je kiest voor adverteren op Facebook en Instagram, maken wij gebruik van de Meta Business Manager. Liever aan de slag met LinkedIn campagnes? Dan gebruiken wij de LinkedIn Campaign Manager. Deze richten we volledig voor je in en koppelen we aan jouw Google tools, zodat we alles goed kunnen doormeten.

 

Advertenties op Facebook en Instagram draaien wij niet via de blauwe promotenknop of Meta Business Suite. Nee, wij gaan voor gedetailleerde targeting, koppeling met jouw website en optimaal rendement.

gerichte zichtbaarheid

Adverteren op social media heeft als grootste voordeel dat je jouw zichtbaarheid gericht kunt afstellen op jouw ideale kant. Dit noemen we doelgroeptargeting. Je koopt als het ware bereik en zichtbaarheid onder de groep mensen die past binnen het profiel van jouw ideale klant. Door de Business Manager te koppelen met jouw website, kunnen we campagnes steeds gerichter inrichten. Zo kun je inzetten op een koude doelgroep, maar ook op een warme(re) doelgroep.

 

Hoe groter de warme doelgroep, hoe groter de kans op conversie.

resultaat zonder 24/7 actie

Een groot voordeel van adverteren op social media is, continue zichtbaarheid zonder 24/7 online te zijn. Waar het bij social media organisch inzetten vooral draait om 24/7 actief zijn. Is dit bij adverteren niet nodig. Met de juiste aanpak en instellingen behaal je namelijk resultaat zonder dat je 24/7 online bent. 

 

Dit resultaat zit hem in bereik, naamsbekendheid, websitebezoekers en conversies. ROOM. zorgt hier graag voor. Zodat jij je focus ergens anders aan kunt geven, maar je wel 24/7 zichtbaar bent bij jouw ideale klant. Zo bouw je een duurzame klantrelatie op!

FAQ social media advertenties

Bij social ads beheer, nemen wij het volledig beheer van jouw social media advertenties uit handen. Hiermee bedoelen we voornamelijk Facebook en Instagram, maar ook LinkedIn is voor ons geen probleem. We bedenken hiervoor (samen met jou) de strategie en zorgen vervolgens voor een strategisch advertentieoverzicht: kiezen de juiste beelden, maken deze eventueel op via bijvoorbeeld Canva, schrijven converterende captions, selecteren de juiste doelgroep(en) en voorzien je van een maandrapportage zodat jouw resultaten inzichtelijk blijven.

 

Wij adverteren altijd via de Meta Business Manager. De blauwe promotenknop en Meta Business Suite negeren wij volkomen. Want alleen via de Meta Business Manager zullen je advertenties op Facebook en Instagram winstgevend zijn.

Bij het adverteren op social media beginnen wij altijd met een dagbudget van 15 euro per dag, per campagne. Het aantal campagnes komt vaak uit op een maximum van 3. Waardoor je op een 45 euro per dag uit komt. 

 

Uiteraard kunnen er ook campagnes worden gedraaid met een budget van 5 euro per dag, of juist met meer dan 50 euro. Dit is geheel afhankelijk van het resultaat dat je er mee wil bereiken. Wij zijn van mening dat de resultaten het dagbudget bepalen. Zo voorkom je dat je ‘beknibbelt’ op het budget en daardoor je eigen resultaat blokkeert. Hoe onlogisch het ook klinkt, bij tegenvallende resultaten is vaak meer budget nodig. Je moet meer ruimte kopen om door meer van je ideale klanten gezien te worden en uiteindelijk winstgevende resultaten te behalen. Bij de verkoop van online producten werken wij altijd met een minimale ROAS van 4. Op basis van de ROAS wordt het dagbudget bepaald. Zo weet je zeker dat je campagnes effectief en winstgevend zijn.

Wanneer je start met social media advertenties kun je binnen een dag de eerste resultaten al verwachten. Echter is het een proces van analyseren en optimaliseren om tegen zo laag mogelijke kosten, zoveel mogelijk resultaat te behalen. Hier is vaak 3 tot 6 maanden de tijd voor nodig. 

Social media advertenties leveren dezelfde dag al resultaat op, maar om echt consistent en winstgevend te kunnen groeien heb je een langere periode van advertenties draaien nodig.

Helaas, dit is niet mogelijk. Adverteren is namelijk niet iets dat je wekelijks of maandelijks ‘aan/uit’ kunt zetten. Sterker nog; wanneer je dit doet zal dit je uiteindelijk weinig resultaat opleveren en veel geld kosten. Het advertentiesysteem gaat namelijk jouw advertenties steeds beter weergeven op basis van hoe langer jij ze laat draaien (en de optimalisaties die er aan de advertenties worden gedaan). Wanneer je dus overweegt om te gaan adverteren, dan is het het beste om dit structureel door te laten lopen en toe te voegen aan je online aanpak. 

Het grootste voordeel van adverteren op social media is dat je jouw bereik en online zichtbaarheid onder jouw ideale klant koopt. Door gebruik te maken van de Meta Business Manager (niet de promotenknop of Meta Business Suite), kun je jouw advertenties de juiste targeting meegeven. Denk hierbij aan doelgroep, locaties, en eerder uitgevoerde acties. Daarnaast kun je zowel een koude doelgroep bereiken als een warme doelgroep (retargeting en look-a-likes), waardoor je de kans op een gezonde CTR en ROAS aanzienlijk vergroot. 

Daar zijn wij het helemaal mee eens! Daarom vinden wij het ontzettend belangrijk dat jij betrokken blijft bij wat er gebeurd. Daarnaast is dit de reden dat wij altijd starten met een kickstart social ads. Om zo helemaal tot de kern van jouw bedrijf te komen. Door onze ervaring en expertise weten wij dit vervolgens feilloos door te vertalen in jouw social media advertenties. Hoe fijn is het als jouw advertenties vervolgens het resultaat opleveren, waar jij nu enkel nog van droomt.

Wanneer je kiest voor een samenwerking met ROOM. dan zijn er een aantal standaard stappen die maandelijks worden doorlopen. Hierin vinden wij het belangrijk dat vanuit beide partijen verantwoordelijkheid wordt gepakt. Er is dan ook op 3 momenten per maand actie vanuit jouw kant nodig.

  1. Het aanleveren van nodige input om de content kalender te kunnen vullen (denk aan beeldmateriaal, maar ook lancering van nieuwe collectie, een winactie, kortingsactie, sale etc.).
  2. Het geven van feedback op de voor jou gemaakte content (hier ontvang je per mail een seintje over). 
  3. Het inplannen van jouw maandelijkse call in de online agenda.

Daarnaast is het goed om te weten dat wij altijd één maand vooruit werken. Content die vanaf 1 januari online komt, wordt allemaal in december gecreëerd. Houd hier rekening mee in jouw planning en het aanleveren van input.

Jazeker! Jij bent en blijft degene die jouw bedrijf het beste kent. Uiteraard verdiepen wij ons helemaal in jouw bedrijf en maken op basis van die kennis de advertenties op. Toch vinden wij het heel belangrijk dat jij precies weet welke advertenties er online komen. Vandaar dat je altijd de mogelijkheid krijgt om feedback te geven op de voor jou gemaakte advertenties (hier hangt wel een tijdsbestek aan in verband met onze planning). Daarnaast heb jij altijd toegang tot alles wat wij voor jou doen. Je bent hoofdbeheerder van jouw Meta Business Manager en Google Analytics. Maar je krijgt ook toegang tot jouw persoonlijke Google Drive map waar je alles wat wij doen ten alle tijden kunt bekijken. 

Omdat resultaat behalen met je social media advertenties tijd kost en absoluut geen quick fix is. Net zoals alle andere marketingactiviteiten. Het is onrealistisch om binnen één week of maand al resultaat te verwachten. Vanuit onze ervaring zien wij dat je minimaal 3 maanden nodig hebt om iets realistisch te kunnen zeggen, maar dat dit vaker neigt naar 6 tot 12 maanden.

 

Wel is het zo dat een eerste samenwerking altijd 3 maanden is, zodat we ook aan elkaar kunnen wennen en kunnen beoordelen of we in de praktijk ook daadwerkelijk de juiste partners zijn. 

Bij een kickstart social ads kijken we puur en alleen naar jouw social media advertenties (Facebook en Instagram of LinkedIn). Dat is waar we een strategisch plan voor uitwerken en de klantreis voor definiëren.

Bij een kickstart strategie kijken we verder dan alleen social media. We brengen de volledige klantreis voor jouw bedrijf in kaart en koppelen hier verschillende marketingkanalen aan. Ook kijken we op het brede niveau naar de content die nodig is. Zo krijg je inzicht in het totale pakket aan marketingmogelijkheden die er voor jouw bedrijf zijn. Op basis hiervan kun je zelf bepalen wat je eventueel zou willen uitbesteden en wat je zelf gaat oppakken. Maar dan wel met strategisch inzicht, zodat hetgeen wat je zelf wilt doen bijdraagt aan het geheel.

Social Media advertenties

Zullen we samenwerken?

Social Ads beheer zorgt voor consistente zichtbaarheid bij jouw ideale klant. En jij houdt tijd over voor je core-business. Zo doet iedereen waar men goed in is! Kunnen wij je hierin ontzorgen? Neem contact op via onderstaand formulier voor een vrijblijvende kennismaking.

error: Deze content is beschermd!