Online programma.

voor de leergierige ondernemer

Leer aan de hand van 13 modules jouw online marketing aanpak ontdekken én implementeren binnen jouw bedrijf.

Wanneer je start met ondernemen, vertelt niemand je over het belang van online marketing. Terwijl dit dé manier is om reclame te maken voor jouw bedrijf. Daarnaast is online marketing slechts één woord voor talloze opties en mogelijkheden, dat om de nodige investering vraagt. Hierdoor kan het overweldigend zijn, waardoor je of alles gaat doen wat binnen handbereik ligt of juist helemaal niets doet. 

 

Hoe goed of minder goed het ook met je bedrijf gaat, reclame heb je nodig om zichtbaar te zijn en blijven bij jouw potentiële klant en om een klantrelatie met hen op te bouwen.  Het online programma leert jou welke stappen je het beste kunt zetten, en hoe je dit daadwerkelijk gaat aanpakken. Zodat je je tijd én budget zo efficiënt mogelijk besteed.

online marketing programma

Je leert álles van A tot Z, maar wel met de juiste focus!

strategie

social media

Pinterest

Google ads

Social ads

Pinterest ads

SEO copywriting

e-mailmarketing

Analyseren

Inhoud van het programma

13 modules, één online omgeving

Become a Marketing VIP

online marketing programma voor interieurprofessionals

Wat deelnemers over het online programma zeggen

marketing strategie

Het is ontzettend belangrijk om consistent aan je online naamsbekendheid en zichtbaarheid te werken. Het kost namelijk tijd om van een onbekende een kopende klant te maken. Maar hoe zorg je er nu voor dat je op het juiste moment, met de juiste informatie bij jouw ideale klant voorbij komt? Hoe bepaal je wat het juiste moment is? En welke informatie is er dan precies nodig? 

 

De basis ligt bij het begrijpen hoe een strategie in elkaar zit en wat daarvoor nodig is. Waardoor je inzicht krijgt in welke fases een potentiële klant doorloopt en welke informatiebehoefte daarbij hoort. 

Marketingkanalen

De grootste valkuil ligt in het ‘niet weten wat te doen en dus maar vanalles te gaan doen’ (of helemaal niets). Door je marketing strategie helder te hebben, weet je welke stappen jouw klant doorloopt en welke informatie zij nodig hebben. Hierdoor kun je veel beter bepalen op welke marketing kanalen jij je het beste kunt gaan focussen. Door je kennis te laten maken met alle kanalen die er zijn en je uit te leggen binnen welke klantfase zo’n kanaal interessant is, kun je veel beter jouw focuskanalen bepalen.

 

Zo besteed jij je tijd en budget efficiënt en zorg je ervoor dat je ook daadwerkelijk je potentiële klant bereikt, boeit en aan je bindt. 

 

Content creatie

Een strategie is je vertrekpunt, je houvast. Het bepalen van de juiste marketingkanalen geeft je focus in je richting. En tot slot gaat het om de inhoud die je gaat delen. Je teksten, je beelden, ofwel: de content. Dit is het punt waar jij je kunt onderscheiden, je jouw visie, waarden, producten of diensten kunt toelichten en uitlichten. Hier geef je een uniek stemgeluid aan jouw bedrijf. 

 

Je strategie kan nog zo goed bedacht zijn, de marketingkanalen nog zo zorgvuldig gekozen, maar als je boodschap in de vorm van content onvoldoende overkomt, zul je alsnog niet bereiken wat je wilt. Met de juiste tips, handvatten en templates ga je er voor zorgen dat je ook inhoudelijk exact weet wat over te brengen.

Dit is wat je gaat doen

13 modules, met ieder een eigen onderwerp, verdeelt in verschillende lessen.

Hoe ga je jouw succes meten en achterhalen of hetgeen dat je doet zorgt voor het bereiken van je doelen? Data is hierin leidend! Klinkt niet zo fancy, is wel ontzettend belangrijk. Zonder vertrekpunt, geen ruimte voor groei. 

 

Je leert welke meetinstrumenten er zijn en hoe je deze voor jouw bedrijf inricht. Want meten = weten!

We dromen allemaal van tonnen of miljoenen omzet en geven hiervoor het liefst zo min mogelijk geld uit. Maar is dit realistisch? Door je doelen in kaart te brengen en om te zetten naar concrete cijfers krijg je inzicht in wat er daadwerkelijk nodig is om je doelen te gaan bereiken. 

 

Zo zie je meteen of je je doelen mag opschalen of je ambities iéts mag bijstellen.

Hét model achter jouw marketingsucces: de klantreis. Bestaat uit verschillende fases en zorgt ervoor dat je van een onbekende een klant gaat maken. Door te weten wat deze klant nodig heeft, kun je de juiste informatie geven. Zo voorzie je, op het juiste moment, via het juiste kanaal, de informatiebehoeften en laat je meteen zien dat jij expert bent in jouw vakgebied. Dit draagt weer bij aan het opbouwen van de klantrelatie. 

Marketing is hoe dan ook investeren. Als je niet bereid bent hier tijd voor vrij te maken, wordt groei realiseren lastig. Door een duidelijk plan te maken en in kaart te brengen welke marketingactiviteiten, thema’s en onderwerpen belangrijk voor je zijn, krijg je inzicht in wanneer je bepaalde campagnes kunt inzetten en dus je marketingacties kunt activeren.

Het is verleidelijk om ‘vanalles’ aan marketing te gaan doen. Pinterest, Instagram, E-mail, Advertenties, Blogs, noem maar op.. Het kan ook zijn dat je je overwhelmed voelt en daardoor eigenlijk helemaal niets doet. Door te kijken wat er voor jou werkt en wat er voor jouw bedrijf belangrijk is onstaat er jouw persoonlijke marketingstrategie. Geen one-sizes-fits-all, geen copy-past wat anderen doen. Nee, je brengt in kaart wat voor jou belangrijk is en gaat daar vervolgens mee aan de slag.

Gebruik maken van social media lijkt onmisbaar. Maar wat ga je nu posten? Hoe zet je je kanaal optimaal in? En wat kun je doen om het algoritme vóór je te laten werken, in plaats van tegen je? Door een duidelijk plan van aanpak weet jij precies hoe je jouw kanalen optimaal kunt inzetten.

Dé visuele zoekmachine die zorgt voor meer websiteverkeer. Het lijkt zo eenvoudig: kies een foto, schrijf een tekstje en uploaden maar! Niets is minder waar. Pinterest is een stuk ingewikkelder dan lijkt. Het is belangrijk dat je het kanaal ziet als zoekmachine en vanuit dat oogpunt aan de slag gaat met het creëren van Pins. Alleen op die manier zul je het kanaal voor je winnen en er voor járen van profiteren!

Iedere e-mail is een *pling* in de mailbox van de potentiële klant, is het zien van jouw naam, is het (onbewust) onthouden van je merk. Door gebruik te maken van slimme e-mail bouw je aan de relatie met je klant en zorg je ervoor dat je als bedrijf niet afhankelijk bent van social media kanalen. Zo kun je altijd direct contact opnemen én iemand op een persoonlijke manier van de juiste informatie verzien.

Een plekje ‘kopen’ binnen social media klinkt als een dure grap. Dat klopt als je niet weet wat je doet en bijvoorbeeld de Meta Business Suite of blauwe promotenknop gebruikt. Op dat moment spoel je je budget als het ware door de WC. Door de techniek op de juiste manier in te richten en na te denken over je strategie, ligt er een wereld vol mogelijkheden aan je voeten. Het is ontzettend slim om social advertenties in te zetten. Met een slimme strategie verhoog je het aantal contactmomenten met jouw bedrijf. Daarnaast breid je jouw potentiële klantennetwerk dagelijks me duizenden mensen uit. Daar zullen op den duur de kopende klanten tussen zitten!

 

Vertoond worden in wereld’s grootste zoekmachine, dat wil jij wel! Dit gebeurt alleen niet zomaar. Google beschikt over een monopoly positie en door het slimme machine learning systeem bepaald het razendsnel of jouw website hier een plekje krijgt of niet. Door te weten waar Google jouw website op beoordeeld en hoe je jouw website teksten het beste kun schrijven, vergroot je de kans op een (hogere) plek. Daar zul je op de langere termijn alleen maar van profiteren.

Ook binnen Pinterest kun je jouw plekje kopen onder het oog van jouw ideale klant. Ga aan de slag met organische Pinterest en ontdek dat je op een slimme, efficiënte en goedkope manier advertenties kunt draaien op Pinterest die niet alleen bijdragen aan meer websitebezoekers, maar ook aan je omzet.

Adverteren binnen Google draait allemaal om de juiste zoekwoorden, met het juiste bod. Door je campagnes op de juiste manier in te richten, speel je in op de informatiebehoeften van de zoekende klant. Koppel Google Ads met je website voor optimaal resultaat. Je leert stap-voor-stap jouw Google Ads campagnes inrichten, waardoor je inzet op een goede aanpak.

Data = key! Hoe technisch, saai en suf het ook klinkt. Data is binnen de marketing ontzettend belangrijk. Het laat je zien wat er goed gaat en welke kansen er voor je openliggen. Door inzicht te krijgen in je cijfers en te leren hoe je deze analyseert, kun je jouw aanpak vervolgens zelf optimaliseren. Zo heb je niet een eenmalige marketingstrategie uitgewerkt, nee je werkt aan een aanpak voor de lange termijn!

Jouw strategie, zónder 24/7 zichtbaar te zijn!

In het online programma draait alles om het inrichten van jouw marketingstrategie. Je gaat aan de slag met het online bereiken en binden van jouw ideale klant. Om zo je bedrijf te laten groeien in klanten, verkopen, opdrachten en omzet, zónder dat je 24/7 zichtbaar hoeft te zijn.

Na het online programma

Waarom het online programma

“Online Marketing is een vak an sich, ik zie teveel ondernemer strugglen terwijl ze met de juiste kennis zoveel meer kunnen bereiken” – Anne, founder & marketing strateeg

De laatste jaren zijn er veel online programma’s ontwikkeld. Super waardevol, maar ze missen één ding: hoe werkt nu een specifiek marketing kanaal? Hoe richt je dit kanaal in? Hoe werk je ermee? De meeste uitleg en begeleiding is globaal en op strategisch niveau. Ook belangrijk en zeer nodig. Maar hoe komt je daadwerkelijk in actie, als je niet weet hoe de tools werken? 

 

Daarnaast ligt de focus op vele programma’s op alle kennis die ze hebben. Terwijl het voor jou veel interessanter kan zijn om je tijd en energie te steken in één specifiek kanaal dat jou op korte termijn het meeste gaat opleveren en het snelst je doel(en) laat bereiken. Dáár mag je dan ook als eerste op focussen, alles over leren en mee aan de slag gaan. 

 

Tot slot wordt er vaak de kennis gegeven, maar wordt vergeten uit te leggen wat je er daarná mee kunt. Je gaat vol enthousiasme aan de slag, bouwt je strategie op, maar dan? Het analyseren van je data wordt al snel vergeten, terwijl die cijfers juist gaan vertellen waar je kunt optimaliseren.

 

Door hier ook aandacht aan te besteden ben je in staat om je eigen strategie te analyseren en groeikansen te signaleren. Zodat je bouwt aan een duurzame aanpak, waarmee je jaren vooruit kunt.

Online Marketing Programma - Marketing zelf doen

FAQ online marketing programma

Jazeker! De lessen zijn zo ingericht dat je stap-voor-stap wordt meegenomen door alle kennis. Zodat het ook begrijpbaar en volgbaar is als je nog geen enkele kennis hebt. Beschik je over een bepaalde basiskennis, dan kun je jezelf ‘toetsen’ of je het juiste weet of nieuwe inzichten opdoen.

Jazeker! Reclame maken, zichtbaarheid en bekendheid opbouwen kost namelijk tijd. Daarnaast is het wanneer je start ontzettend belangrijk om in actie te komen. Te laten zien dat je er bent. Maar er komt ook veel op je af. Het programma geeft je de juiste kennis en handvatten, zodat je gaat bouwen aan jouw online bekendheid en tegelijkertijd focust op datgeen dat jouw bedrijf nu nodig heeft. Zo zorg je direct voor een sterke basis.

Ja, zeker! Helemaal als je het gevoel hebt dat je kansen mist, maar ‘iets’ aan het doen bent, wil doorgroeien of juist klanten/omzet mist. En onvoldoende of niets weet over online marketing, het bepalen van de juiste aanpak/focus en hoe je de verschillende marketingkanalen gebruikt. 

Je kunt in principe bij toegang alle video’s in één keer bingewatchen. Toch is het advies om steeds per module te werken en na een module ook daadwerkelijk over te gaan tot uitvoering. Wanneer je iedere week een dag(deel) besteed aan één module, kun je in 3 maanden tijd alles hebben staan.

Dit is lastig te zeggen, maar de eerste resultaten zullen zichtbaar zijn vanaf het moment dat je er (actief) mee aan de slag gaat. Daarnaast is het belangrijk dat je volhoud en consistent bent. Het is met marketing echt zo dat ‘de aanhouder wint’. Een consistente stroom kun je verwachten na zo’n 4 – 8 maanden, maar is volledig afhankelijk van hoeveel tijd je aan jouw marketingactiviteiten besteed.

Dat kun je het beste zelf bepalen. Wat heb je na het volgen van dat andere programma gedaan? Ben je (voldoende) in actie gekomen of heb je het gevoel dat je kennis/informatie mist waardoor er eigenlijk alsnog niets gebeurd? Daarnaast heeft ieder programma zijn eigen manier van kennis delen. 

Ja dat kan! Binnen de online omgeving is er de mogelijkheid om tijdens het volgen van het programma jezelf alsnog aan te melden voor het VIP traject. Afhankelijk of er een plekje vrij is kun je instromen. Zijn alle plekjes vergeven, dan kun je verder gaan met de online lessen en krijg je bericht zodra er een plekje vrij is. Dan kun je op dat moment instromen.

Maar natuurlijk! Marketing is namelijk een ‘fulltime job’. Het kan goed zijn dat je het niet zo ziet zitten om hier zelf in te duiken. Ook dan helpen we je graag. Bekijk de pagina services en ontdek ons volledige aanbod. Voor advies op maat kun je het beste contact opnemen, dan bespreken we tijdens een online call de mogelijkheden.

Dit is volledig afhankelijk van wat jouw strategie wordt. Maar houdt er rekening mee dat een website om een investering vraagt, maar ook een e-mailsysteem, de speciale plantool voor Pinterest en als je besluit te gaan adverteren. Hoeveel dit exact gaat zijn is lastig in te schatten, maar denk aan zo’n € 15,- tot € 300,- per maand.

Online Marketing programma

Klaar om alles over online marketing te leren?

Laat dan jouw gegevens achter via onderstaand formulier en je ontvangt als allereerste een bericht wanneer aanmelden voor het online programma weer mogelijk is!

error: Deze content is beschermd!