E-mailmarketing is geen quick fix, maar kan snel gaan. Dit snel gaan zit hem vooral in het verzamelen van leads. Helemaal wanneer je dit combineert met social media advertenties. Dan kun je wel zo’n 200 tot 400 leads per maand verzamelen.
Zowel binnen een mailfunnel als binnen nieuwsbrieven, zorgen die leads ook voor de eerste resultaten. Toch is het dan geen kwestie van achteroverleunen, maar van analyseren en optimaliseren.
Mailings gaan namelijk nooit in één keer goed. Maar door te gaan doen, ga je ontdekken, verzamel je data en kun je verbeteren. Je moet ten slotte de juiste taal vinden, die jouw ideale klant aanspreekt en laat converteren. Daarnaast is het verzamelen van een mailadres makkelijker, dan het krijgen van vertrouwen en het laten voelen van binding. Ook dit kost tijd.
Je kunt dus na livegang al snel de eerste resultaten zien, maar echte conclusies kun je pas trekken als meer dan 100 mensen een mailing hebben ontvangen.
Kickstart e-mail
eenmalig
Het strategisch plan bevat o.a. de volgende onderdelen: