e-mail marketing uitbesteden.

Het top-of-mind blijven bij jouw ideale klant is voor jouw bedrijf ontzettend belangrijk. Het zorgt er niet alleen voor dat je wordt onthouden, maar bouwt ook aan de langdurige klantrelatie. Het helpt jouw potentiële klant bij het krijgen van vertrouwen en het maken van een keuze. Maar je wilt ook dat jouw e-mails je wat opleveren, dat ze zorgen voor fans. Of het nu gaat om een geautomatiseerde mailfunnel of maandelijkse nieuwsbrieven. Jij wilt bouwen aan een klantrelatie en tegelijkertijd je conversies laten stijgen!

Kickstart e-mail

eenmalig

  • Kickstart call van max. 90 minuten
  • Strategisch advies m.b.t. e-mailfunnel en/of maandelijkse nieuwsbrief
  • Persoonlijk uitgewerkt plan van aanpak
  • Mailaccount (her)inrichten
  • Mailsysteem koppelen met website
  • Aanmaken nodige formulieren

Het strategisch plan bevat o.a. de volgende onderdelen:

  • Visie en bedrijfswaarden
  • Persona o.b.v. ideale klant
  • PVR ideale klant
  • Bij e-mailfunnel:
    • Visuele weergave funnel
  • Bij nieuwsbrief:
    • Persoonlijk uitgewerkt template
  1. We maken graag eerst even online kennis met je.
  2. Je ontvangt een persoonlijk voorstel per mail met hoe we je kunnen ontzorgen.
  3. Na akkoord plannen we jouw kickstart E-mail in en we bepalen de planning.
  4. Na de kickstart ontvang je jouw persoonlijke plan van aanpak.
  5. Bij akkoord op het plan gaan we voor je aan de slag met jouw e-mailmarketing.
  1. Je voegt ROOM. toe aan jouw e-mailsysteem.
  2. Je voegt ROOM. toe aan jouw Google Analytics.
  3. Je deelt eventuele ondersteunende content, zoals bijvoorbeeld afbeeldingen.
  4. Een mailadres dat wij kunnen toevoegen aan de gedeelde map op de Google Drive. 

Strategische Mailfunnel

  • Keuze uit: verlaten winkelwagen, aflever flow, upsell/cross sell flow, diverse e-commerce flow, lanceringsflow
  • Bouwen van de technische mailfunnel, inclusief nodige splitsingen, tags en wachtstappen
  • Schrijven mailteksten (300 – 700 woorden per mailing)
  • Opmaken mailtemplate
  • Verzenden testmailings
  • 1x feedback op de gemaakte teksten en mailings
  • Projectmanagement & support
  1. We schrijven de mailteksten volgens het afgesproken plan
  2. Je ontvangt een seintje als de teksten klaar staan om te controleren
  3. We passen éénmalig de teksten aan, aan de hand van de gegeven feedback
  4. We zorgen dat de teksten op de juiste (technische) manier worden geplaatst binnen het mailsysteem. Denk hierbij ook aan het geven van tags of toevoegen van knoppen.
  1. Alle informatie die nodig is om de teksten te kunnen schrijven. Bijvoorbeeld jouw brandbook en/of brand strategie.
  2. Extra input of informatie die nodig is om de teksten feilloos bij jouw bedrijf te kunnen laten aansluiten.

Nieuwsbrief

3, 6 of 12 maanden

  • Schrijven van 1, 2, 4 of 6 nieuwsbrieven per maand
  • 300 – 500 woorden per mailing
  • Selecteren van de juiste beelden voor in de nieuwsbrief
  • Bepalen van pakkende onderwerpsregel
  • Invoeren van nieuwsbrieven binnen het mailsysteem template
  • 1x feedback op de gemaakte nieuwsbrieven
  • Maandrapportage met behaalde resultaten
  • Projectmanagement & support
  • Maandelijkse meeting max. 60 min.
  1. We werken altijd één maand vooruit. 
  2. Uit de beeldbank map op de Google Drive haalt de content expert het juiste beeldmateriaal.
  3. Je ontvangt per mail een seintje als de nieuwsbrieven voor je klaarstaan.
  4. Alle nieuwsbrieven worden voor je ingevoerd in het mailsysteem en ingepland zodat ze binnen de juiste termijn verstuurd worden.
  1. Je zorgt ervoor dat vóór de 10e van de maand de nodige input (tekst en beeld) is aangeleverd via de Google Drive.
  2. Je geeft binnen het gestelde termijn feedback op de geschreven nieuwsbrieven.
  3. Je plant zelf jouw maandelijkse call in via de online agenda.

Al vanaf € 327 euro per maand voor 1 nieuwsbrief of € 873 euro voor een geautomatiseerde mailfunnel.

Alle prijzen zijn exclusief btw.

Kennismaking plannen? Dat kan hier

Benieuwd naar onze FAQ?

E-mailmarketing

Jij wilt bouwen aan je klantrelaties en top-of-mind blijven bij jouw ideale klant. Dit door ze te informeren, inspireren en laten converteren. Jij wilt dat jouw e-mails wat opleveren, zonder te hoeven schreeuwen met allerlei sales termen. Bij e-mailmarketing nemen wij dit voor je uit handen. Of het nu gaat om een complete mailfunnel of een maandelijkse nieuwsbrief, wij zorgen dat iedere mailing exact de juiste boodschap bevat waardoor je niet alleen top-of-mind blijft, maar ook bouwt aan de klantrelatie. Persoonlijk en authentiek, maar wel altijd doel- en conversiegericht.

techniek

content

klantrelaties

Succesvolle techniek

E-mailmarketing bestaat voor 50% uit techniek, dit kan je maken of breken. Bij e-mailmarketing zorgen wij voor de juiste succesvolle techniek. We denken, samen met jou, een logische mailfunnel uit. Zodat de mails ook op het juiste moment in de mailbox verschijnen. We koppelen de nodige tools aan het e-mailsysteem en zorgen ervoor dat we haarfijn inzichtelijk krijgen wat jouw lezers met jouw mailings doen. 

 

Binnen de mailsystemen gaat onze voorkeur uit naar Mailblue (NL) of ActiveCampaign (ENG), maar ook Klavyio of Mailerlite zijn ons bekend. Met Mailchimp werken we liever niet i.v.m. de beperkte mogelijkheden en slechte bescherming van de persoonsgegevens.

Een duidelijk verhaal

Jij wilt bouwen aan je klantrelaties, fans en ambassadeurs maken van je volgers. En die volgers gaan verder dan social media. Wij zorgen ervoor dat je komt met een duidelijk verhaal. Geen schreeuwende sales mails, nee jouw persoonlijke, authentieke verhaal. Waardoor je bouwt aan vertrouwen, expertise en een oprechte relatie. 

 

We schrijven de teksten voor je complete mailfunnel, waarbij we de lezer steeds verder meenemen in het jou leren kennen en vertrouwen. Maar ook een (creatieve) maandelijkse nieuwsbrief verzorgen wij graag. Conversiegericht, maar met een persoonlijke touch.

Waardevolle klantrelaties

Jij ziet de waarde in van e-mailmarketing en wil bouwen aan waardevolle klantrelaties. Je wilt jouw lezer inspireren, motiveren en informeren vanuit de waarden van je bedrijf. Wél doel- en conversiegericht, maar zonder te schreeuwen en ‘iemand plat te spammen’. Jij wilt top-of-mind blijven bij de betrokken doelgroep en vanuit daar groeien in klanten, aanmeldingen of verkopen.

 

ROOM. ondersteunt je hier graag in. We brengen samen in kaart wat er nodig is om deze waardevolle klantrelatie op te bouwen. Zowel middels de juiste techniek, als de juiste content. Zodat volgers fans worden!

FAQ E-mailmarketing

Bij E-mailmarketing uitbesteden, nemen wij het bouwen, schrijven en versturen van maandelijkse en/of geautomatiseerde mailings volledig uit handen. Of het nu gaat om een mailfunnel of maandelijkse nieuwsbrieven. Die keuze is aan jou. Samen bedenken we een plan van aanpak. Gaat het om nieuwsbrieven, dan hebben we een plan van aanpak voor een langere termijn. Gaat het om een e-mailfunnel, dan gaan we eenmalig voor je aan de slag.

E-mailmarketing is geen quick fix, maar kan snel gaan. Dit snel gaan zit hem vooral in het verzamelen van leads. Helemaal wanneer je dit combineert met social media advertenties. Dan kun je wel zo’n 200 tot 400 leads per maand verzamelen.

 

Zowel binnen een mailfunnel als binnen nieuwsbrieven, zorgen die leads ook voor de eerste resultaten. Toch is het dan geen kwestie van achteroverleunen, maar van analyseren en optimaliseren. 

 

Mailings gaan namelijk nooit in één keer goed. Maar door te gaan doen, ga je ontdekken, verzamel je data en kun je verbeteren. Je moet ten slotte de juiste taal vinden, die jouw ideale klant aanspreekt en laat converteren. Daarnaast is het verzamelen van een mailadres makkelijker, dan het krijgen van vertrouwen en het laten voelen van binding. Ook dit kost tijd. 

 

Je kunt dus na livegang al snel de eerste resultaten zien, maar echte conclusies kun je pas trekken als meer dan 100 mensen een mailing hebben ontvangen.

E-mailmarketing is ideaal wanneer je een relatie wil opbouwen met jouw potentiële klant. Je focust hiermee op het top-of-mind blijven en het zorgen voor een heuse fanbase. 

Binnen e-mailmarketing is de techniek net zo belangrijk als de content. ‘Even een mail sturen’ kunnen we allemaal wel, maar de juiste techniek er aan koppelen is een andere tak van sport. 

 

Door dit goed aan te pakken, verzamel je ontzettend waardevolle data. Gegevens die je op ieder gewenst moment, bij een speciale korting, een nieuw product of een lancering kunt inzetten. Hiermee vergroot je de kans om direct ‘raak’ te schieten en dus omzet te genereren. En dat is precies waar wij je graag bij ondersteunen.

Bij een mailfunnel gaat het om een geautomatiseerde mailingreeks. Dit zijn vaak 5 tot 7 mailings die volgens een schema volledig automatisch worden verzonden. Denk hierbij aan een mailfunnel nadat iemand iets op je website heeft aangevraagd of gekocht. Of wanneer je een programma verkoopt en de deuren hiervan op x periodes per jaar opengaan. 

 

Bij nieuwsbrieven gaat het over een consistentere samenwerking. Namelijk het op maandbasis versturen van een of meerdere nieuwsbrieven. Omdat consistentie hierin heel belangrijk is gaat het hier om een langere samenwerking. Maandelijks worden er nieuwe mailings opgezet en ontvang je daarover een rapportage om inzichtelijk te houden wat het heeft opgeleverd.

Daar zijn wij het helemaal mee eens! Daarom vinden wij het ontzettend belangrijk dat jij betrokken blijft bij wat er gebeurd. Daarnaast is dit de reden dat wij altijd starten met een kickstart E-mail. Om zo helemaal tot de kern van jouw bedrijf te komen. Door onze ervaring en expertise weten wij dit vervolgens feilloos door te vertalen in jouw teksten. Hoe fijn is het als jij complimenten krijgt over jouw content, en niemand merkt dat je dit uitbesteedt. 

Voordat we aan de slag gaan met de inhoudelijke teksten zorgen we ervoor dat het mailsysteem op de juiste manier is ingericht. Hierbij kijken we naar maillijsten, formulieren, koppelingen met de website, tags en triggers. Zo voorkomen we dat je mailsysteem aan de achterkant een rommel wordt en je van de data die je verzameld niets meer begrijpt.

 

Binnen E-mailmarketing uitbesteden kun je kiezen uit een mailfunnel of maandelijkse nieuwsbrieven. Bij nieuwsbrieven werken we een consistente periode samen en zorgen we er op maandbasis voor dat de nieuwsbrieven worden geschreven, vormgegeven en op het juiste moment verzonden. Gaat het enkel om een mailfunnel, dan werken we deze in een keer voor je uit, zowel in techniek als in teksten.

Jazeker! Jij bent en blijft degene die jouw bedrijf het beste kent. Uiteraard verdiepen wij ons helemaal in jouw bedrijf en maken op basis van die kennis de teksten. Toch vinden wij het heel belangrijk dat jij precies weet wat er online verschijnt. Vandaar dat je altijd de mogelijkheid krijgt om feedback te geven op de voor jou gemaakte teksten (hier hangt wel een tijdsbestek aan in verband met onze planning). Daarnaast heb jij altijd toegang tot alles wat wij voor jou doen. Je bent hoofdbeheerder van jouw e-mailsysteem. Maar je krijgt ook toegang tot jouw persoonlijke Google Drive map waar je alles wat wij doen ten alle tijden kunt bekijken. 

Dat is helaas niet mogelijk. Dit omdat een mailfunnel een samenhangend geheel is. We kunnen niet de helft bouwen in maand één en de andere helft in maand twee, omdat de mensen in de funnel dan ineens niets meer ontvangen. Een mailfunnel is dus een eenmalig totaalpakket, want in één keer van begin tot eind voor je wordt verzorgd.

 

We factureren sowieso in 2 termijnen: 50% vooraf, en 50% na oplevering van de eerste versie.

Wanneer je kiest voor nieuwsbrieven, dan kies je voor het consistent mailen van jouw ideale klant. Je bouwt hiermee aan een waardevolle klantrelatie en zorgt er middels frequente mailings voor dat je top-of-mind bij ze blijft. Ervaring leert dan hoe vaker/langer mailen, hoe meer/beter resultaat een mail oplevert. Daarom kun je bij nieuwsbrieven enkel kiezen voor een samenwerking voor 3, 6 of 12 maanden. Op deze manier kunnen we ook daadwerkelijk zorgen dat je top-of-mind blijft bij je klanten. 

 

Wel is het zo dat een eerste samenwerking altijd 3 maanden is, zodat we ook aan elkaar kunnen wennen en kunnen beoordelen of we in de praktijk ook daadwerkelijk de juiste partners zijn. 

Bij een kickstart E-mail kijken we puur en alleen naar jouw mailfunnel en/of nieuwsbrieven. Dat is waar we een strategisch plan voor uitwerken en de klantreis voor definiëren.

 

Bij een kickstart strategie kijken we verder dan alleen E-mail. We brengen de volledige klantreis voor jouw bedrijf in kaart en koppelen hier verschillende marketingkanalen aan. Ook kijken we op het brede niveau naar de content die nodig is. Zo krijg je inzicht in het totale pakket aan marketingmogelijkheden die er voor jouw bedrijf zijn. Op basis hiervan kun je zelf bepalen wat je eventueel zou willen uitbesteden en wat je zelf gaat oppakken. Maar dan wel met strategisch inzicht, zodat hetgeen wat je zelf wilt doen bijdraagt aan het geheel.

E-mailmarketing uitbesteden

Zullen we samenwerken?

Met zoekmachine optimalisatie streven wij naar een zo’n hoog mogelijke plek in Google voor jouw bedrijf. Zo doet iedereen waar men goed in is! Zullen we samenwerken? Neem contact op via onderstaand formulier voor een vrijblijvende kennismaking.

error: Deze content is beschermd!