Kickstart strategie

Jij weet hoe belangrijk het is om reclame te maken voor jouw bedrijf. Om consistent te zijn in wat je doet. Om zichtbaar te zijn op de kanalen waar jouw ideale klant zich ook bevindt. Maar welke kanalen zijn dit nu precies voor jou? En wat ga je dan op die kanalen delen om jouw ideale klant op het juiste moment te voorzien van de juiste informatie? 

 

Dit brengen we in kaart tijdens een strategiesessie. We ontmoeten elkaar op een inspirerende locatie in Rotterdam waar we een dag aan de slag gaan met jouw bedrijf, ambities, doelen en ideeën. Deze dag is geheel verzorgd, dus inclusief heerlijke lunch. De sessie bestaat uit 3 onderdelen; deep dive, het fundament en creatieve inhoud.

Online Marketing uitbesteden

deep dive

Jij bent je bedrijf gestart met een bepaalde visie. Een visie die jouw bedrijf eigen maakt, en anders dan anderen. Je hebt een bepaalde gedrevenheid in je vak en wil dit aan de buitenwereld overbrengen. In dit eerste onderdeel van een strategiesessie met ROOM. brengen we in kaart wie jij bent, wat je doet en waarom je dit doet. Hiervoor dagen we je middels vragen en opdrachten uit om na te denken. Zodat we een laagje dieper komen, dan waar je in eerste instant wellicht over na hebt gedacht. 

 

Hierdoor ontstaan er nieuwe inzichten over jouw bedrijf en de manier waarop je het nu aanpakt. Deze informatie wordt gebruikt om een marketingplan uit te werken op persoonlijk niveau. Geen one-size-fits-all, nee eentje die helemaal bij jou past! Waarmee jij jouw ideale klant kunt gaan bereiken, boeien en binden.

Het fundament

Er is binnen de marketing heel veel mogelijk. Hoe kies je nu voor het juiste? En hoe zorg je er voor dat je écht binnenkomt bij jouw ideale klant? In dit deel brengen we jouw klantreis in kaart. Dit doen we aan de hand van het see – think – do – care model. Dit model geeft je inzicht in op welke kanalen je je het beste kunt gaan focussen. Maar ook welke soort informatie je op welk moment het beste kunt delen. Het is letterlijk het fundament van je marketing aanpak, het vertrekpunt. Zo voorkom je dat je onnodig tijd gaat stoppen in werkzaamheden en kanalen, die voor jou helemaal niet van toepassing zijn. Daar is de tijd veel te kostbaar voor. 

Creatieve inhoud

Content is key! Je hebt inmiddels zoveel inspiratie en kennis gekregen, dat je niet kunt wachten om je creativiteit er op los te laten. Als ondernemer zie jij het al he-le-maal (visueel) voor je. In dit laatste onderdeel van de sessie focussen we ons op de content. Wat voor soort beelden ga je delen? Wat is er belangrijk dat er in de teksten wordt benoemd? We gaan jouw etalage vullen, zodat je kunt gaan laten zien wie jij bent en wat je te bieden hebt. De creativiteit en inspiratie is niet meer te stoppen!

Wat je kunt verwachten

Tijdens een kickstart strategiesessie

Een inspirerende mix van kennis, expertise, inzichten en creativiteit. Tijdens deze sessiedag gaan we niet stilzitten, nee we gaan spijkers met koppen slaan, keuzes maken! We bouwen de sessie rustig op en leren elkaar beter kennen. Jij krijgt alle tijd om over je ambities, dromen en doelen te vertellen, ons mee te nemen in jouw bedrijf. Wellicht loop al enige tijd rond met specifieke marketingvragen of heb je iets ergens gehoord/gelezen en ben je benieuwd naar wat dit precies inhoud. Er is alle tijd en ruimte voor jouw vragen, met onze kennis en expertise gaan wij net zo lang door tot jij het helemaal begrijpt. 

Voor de lunch gaan we aan de slag met de deep dive en beginnen we met het bouwen van jouw fundament. Om dit na de lunch af te ronden en de creativiteit te laten stromen bij de inhoud. Zo ga je aan het eind van de dag naar huis met heel veel nieuwe kennis en inzichten, maar ook handvatten en inspiratie die je meteen om kunt zetten in actie. Na een kickstart strategiesessie ben jij niet meer te houden! 

Deze kickstart strategiesessie is voor...

Na deze sessie

Nieuwe inzichten

Je kennis in online marketing en de mogelijkheden is na deze dag enorm gegroeit. Je hebt voor jezelf weer helemaal helder wat jouw ambities en doelen zijn. En je hebt inzicht in hoe je dit kunt doorvertalen in de juiste marketingactiviteiten.

Heldere route

Na de strategiesessie ontvang je jouw persoonlijk uitgewerkte plan per mail. Hierin vind je jouw bedrijfsverhaal, bedrijfsdoelen, en marketingtargets. Maar ook de marketingkanalen waar jij je het beste op kunt focussen en welke informatie je binnen deze kanalen het beste kunt delen.

actiepunten

Na de sessie heb je een marketingplan waarmee je direct aan de slag kunt. Je hebt de nodige tools en handvatten ontvangen waardoor je precies weet wat er nodig is en welke vervolgstappen je het beste kunt zetten. Er is een mogelijkheid om een deel van je plan of de volledige uitvoering bij ons uit te besteden. In jouw persoonlijke plan vind je hierover een voorstel zodat je als een soort menu de elementen eruit kunt kiezen die jij het liefst uitbesteedt of graag nog zelf doet. 

Kickstart sessie

Eenmalig (6 uur incl. lunch)

Investering

€ 1.440 euro

  • 5 uur durende sessie
  • inspirerende locatie in Rotterdam
  • inclusief koffie/thee, lekkers en een geheel verzorgde lunch

Na de sessie ontvang je een uitgewerkt persoonlijk plan met onderdelen zoals:

  • Toekomstvisie
  • Unieke (ver)koop redenen
  • Persona o.b.v. ideale klant
  • Problemen – Verlangens – Resultaten t.b.v. ideale klant
  • Volledig uitgewerkte klantreis o.b.v. het see – think – do – care model
  • Kanaal advies
  • Content ideeën per geadviseerd marketingkanaal
  • Marketingbudget, -target en doelenoverzicht
  • Nodige templates zoals een content kalender, advertentie overzicht etc.
  • Overzicht van to do’s op basis van prioriteit
  • Adviespunten o.b.v. huidige marketingkanalen
  1. Je kiest online een datum uit die voor jou het beste uitkomt en plant daarmee jouw strategiesessie in.
  2. Je vult de gevraagde gegevens in.
  3. Je voldoet de betaling op de pagina.
  4. Je ontvangt een bevestigingsmail van jouw kickstart sessie.
  5. Je ontvangt een email met de locatie van jouw kickstart sessie.
  6. We zien je graag op de afgesproken datum.

Let op! Je kickstart sessie is pas definitief als de betaling is voltooid.

  • Je neemt al je creativiteit en enthousiasme mee naar de sessie.
  • Je bent (met je team) aanwezig op de afgesproken datum, tijd en locatie.

FAQ

Je ontvangt jouw uitgewerkte strategieplan uiterlijk binnen 15 werkdagen nadat je strategesiessie heeft plaatsgevonden in je mailbox. 

Jazeker! Mocht je tijdens het doornemen van jouw strategieplan vragen krijgen of zijn er dingen onduidelijk, dan heb je eenmalig de kans om deze vragen te stellen of eventuele feedback door te geven. Wij zullen je dan extra uitleg geven en indien nodig aanpassingen doorvoeren.

Wij raden het delen van jouw plan met anderen niet aan. Dit omdat het een persoonlijk op maat gemaakt plan is. We hebben gekeken naar jouw visie, doelgroep en doelen, maar ook naar de marketingkanalen die voor jouw bedrijf interessant zijn. Dit geldt ook als je zelf meerdere bedrijven hebt. Een strategieplan is echt geschikt voor één specifiek bedrijf.

 

Ter voorbeeld: wij ontzorgen meerdere bedrijven in hun online marketing. Voor geen enkel bedrijf handhaven wij dezelfde aanpak en strategie. 

Het plan is in principe een leidraad voor de komende jaren. Uiteindelijk is het belangrijkste dat je gaat doen en data gaat verzamelen. Op basis van data krijg je namelijk inzicht of het plan ook daadwerkelijk voor je werkt of dat je op bepaalde vlakken moet bijsturen.

 

Onthoud marketing en de online wereld is altijd in beweging. Je zult altijd te maken krijgen met ontwikkelingen waar je op moet anticiperen. Denk bijvoorbeeld aan een update van de Instagram app waardoor bepaalde functionaliteiten veranderen. 

strategie

Zullen we samenwerken?

Liever eerst even persoonlijk contact? Neem contact op via onderstaand contactformulier om kennis te maken en jouw mogelijkheden te ontdekken.

error: Deze content is beschermd!