Hoe zorg je ervoor dat je als internationaal bedrijf via LinkedIn meer naamsbekendheid krijgt binnen één specifiek land? Het strategisch inzetten van LinkedIn is hierbij onmisbaar. Door consistent te posten, en de posts specifiek te richten op de Nederlandse markt, laten zien dat ook met focus op één marketingkanaal groei in de naamsbekendheid is te realiseren.
Online naamsbekendheid in Nederland vergroten via LinkedIn voor iLOQ Nederland.
41.883 aan online vertoningen
349 website bezoeken
Strategie en uitvoering
Het bereiken van de specifieke Nederlandse markt middels de international LinkedIn pagina kan door middel van specifieke targeting. Hierbij wordt bij het plaatsen van het bericht gekozen voor enkel mensen die in de Nederlandse doelgroep vallen (zo’n 1.300 volgers). Daarbij worden de berichten ook in het Nederlands beschreven, maar ook worden er Nederlandse klantcases uitgelicht om hiermee de doelgroep te informeren over de mogelijkheden van iLOQ binnen de Nederlandse markt. Door dit iedere week consistent te doen groeit de naamsbekendheid binnen Nederland en hoort het team regelmatig dat zij iLOQ hebben gevonden door middel van LinkedIn. Daarnaast wordt vanuit het hoofdkantoor ingezien dat de Nederlandse markt binnen LinkedIn, maar ook het website verkeer aanzienlijk harder groeit dan de overige Europese landen waar iLOQ zich op richt (op Finland, waar het hoofdkantoor zit, na).
Ingezette marketing tools
LinkedIn met specifieke targeting op Nederland
Het resultaat
41.883 aan online vertoningen
533 LinkedIn pagina bezoeken Nederlands
349 website bezoeken
2,28 sessies binnen 1 bezoek
46,43% bouncerate
Dit wil ik ook! > Kennismaken