Als Fins bedrijf naamsbekendheid verhogen in Nederland

iLOQ x ROOM. the agency

iLOQ - Online Marketing resultaten

Hoe zorg je ervoor dat je als internationaal bedrijf via LinkedIn meer naamsbekendheid krijgt binnen één specifiek land? Het strategisch inzetten van LinkedIn is hierbij onmisbaar. Door consistent te posten, en de posts specifiek te richten op de Nederlandse markt, laten we zien dat ook met focus op één marketingkanaal groei in de naamsbekendheid is te realiseren.

Creatie

LinkedIn

data analyse

Organisch groeien kan met consistent posten

Door iedere week consistent twee posts te plaatsen en het team op de hoogte te brengen, groeit iLOQ Nederland snel.

In de strategische aanpak hebben we gefocust op het onder de aandacht brengen van iLOQ onder de Nederlandse doelgroep.

 

Binnen LinkedIn is content targeting mogelijk. Hierdoor werden de posts enkel en alleen zichtbaar onder de Nederlandse doelgroep. Wat voor iLOQ Nederland belangrijk was, gezien er enkel gebruik gemaakt mocht worden van de internationale LinkedIn-pagina. Content targeting was dus dé oplossing om de juiste doelgroep te bereiken.

 

In de content is rekening gehouden met de klantreis (het SEE – THINK – DO – CARE-model). Niet alleen op deze manier voldoende diversiteit te delen, maar ook om van een oriënterende potentiële klant, een serieuze klant te maken die contact opneemt. 

 

De content hebben we verdeeld in een vijftal verschillende content pijlers. Deze content pijlers sluiten aan bij de missie, visie en waarden van iLOQ en laat daarmee alle facetten die het bedrijf te bieden heeft zien. Van technische uitleg over het product, tot klantcases van opgeleverde projecten. 

 

Door de consistentie en het werken met vaste content pijlers wordt er waardevolle informatie gedeeld en websitebezoeken gegenereerd. Wat weer zorgt voor meer bereik en het toenemen van de naamsbekendheid binnen Nederland.  

iLOQ - Online Marketing resultaten

Langzame groei, is waardevolle groei

Vaak ligt de focus op snelle en explicite groei. Een nadeel hiervan is dat je als bedrijf en/of merk sneller wordt vergeten, dan onthouden. Juist door organisch aan de slag te gaan met het plaatsen van waardevolle en consistente content op een passend social media kanaal, bouw je aan een lange termijn naamsbekendheid. Uiteindelijk is het belangrijker dat mensen je naam onthouden en daardoor direct jouw bedrijfsnaam intypen óf dat ze daardoor over jou gaan praten tegen anderen. Dat is het positieve resultaat van langzame, waardevolle groei.

Alle cijfers op een rij

LinkedIn Organisch

Vertoningen: 41.883
Nederlandse pagina bezoeken: 533 
Websitebezoekers vanuit Nederland: 349 

Aantal sessies: 2,28

Bouncerate vanuit LinkedIn: 46,43%

Een passende aanpak voor jouw bedrijf!

Ook je naamsbekendheid binnen Nederland verhogen?

Plan dan nu jouw kennismaking in door onderstaand formulier in te vullen en we kijken samen naar wat voor jou de beste stappen zijn.

error: Deze content is beschermd!