5 belangrijke marketing inhakers voor kwartaal 4, en wat je hiermee kunt

Oktober, de start van kwartaal 4. In dit kwartaal staan er een aantal en ook wel de meest bekende inhakers gepland. Nu geloven wij niet dat je hier per se iets mee ‘moet’, maar we lichten ze graag uit en geven je wat leuke tips hoe jij van deze inhakers gebruik kunt maken. 

Inhakers, what do you mean?

Inhakers zijn eigenlijk dagen in een bepaalde periode die speciaal zijn en waar je middels je online marketing campagnes op in kunt spelen. Online zijn er complete inhaakkalenders te vinden, al zijn wij van mening dat je hier zorgvuldig mee om moet gaan. Je kunt er namelijk ook een flinke flater mee slaan als je op een verkeerde manier probeert in te haken, of een inhaker uitlicht die eigenlijk totaal niet in lijn ligt met jouw bedrijf. Relevante inhakers kun je verwerken in je marketing of content kalender, zodat je tijdig aan de slag gaat met het bedenken en uitwerken van campagnes hierbij. 

dé 5 inhakers van kwartaal 4

Voor het laatste kwartaal van het jaar staan er een vijftal interessante, bekende en waardevolle inhakers op de kalender. Dit zijn tevens ook de inhakers waar binnen de online marketing het meest actief op wordt ingespeeld (buiten Moederdag, Vaderdag en Valentijn). We hebben het dan over: de oktober woonmaand (gehele maand oktober), Singles Day (11 november), Black Friday (laatste vrijdag van november), Kerst en Oud & Nieuw (vooral nieuwjaar). 

 

Doe je hier niets mee, dan lijk je de boot te missen. Of dat ook écht zo is? Daar zijn de meningen over verdeeld.

Kies voor wat bij jouw bedrijf past

Of je verplicht bent om direct in actie te komen en een plan de campagne op te stellen voor één van deze of alle inhakers? Wij vinden van niet! Belangrijk hierin is om te kijken naar de visie en waarden die jij als bedrijf hebt. Wordt er nooit korting gegeven? Dan hoeft dat nu ook zeker niet! Zie deze inhakers niet als de verplichting om korting of iets anders te geven. Je kunt deze inhakers namelijk ook op een hele andere manier creatief inzetten!

Wat het belangrijkste is...

Als je besluit om een inhaker te gebruiken binnen je marketingcampagnes dan is het belangrijk dat je op tijd begint. Niet alleen met het maken van een plan en tijdsplanning, maar ook met het uitdenken van het concept. Daarnaast heb je ook de juiste content (foto’s / video’s) nodig, waar ook tijd voor nodig is om dit te produceren.  Tot slot is er ook tijd nodig om de juiste marketingkanalen in te zetten en ervoor te zorgen dat je op ‘moment supreme’ ook daadwerkelijk LIVE bent. 

creatieve online campagnes

Dan nog een aantal creatieve campagne ideeën die we graag met je delen ter inspiratie voor het inzetten van een inhaker. 

  • Geef een percentage korting bij het afrekenen (de meest voor de hand liggende optie) > 15% korting met de code “happysingle”
  • Geef korting op een specifiek product/productgroep of dienst > alleen vandaag 10% korting op alle windlichten
  • Geef iets waardevols gratis weg > win een stalendeur t.w.v. x euro
  • Geef iets weg bij aankoop van een bepaald product/dienst > gratis kussen bij aankoop van een bank
  • Geef iets weg op basis van aanschafwaarde > besteed 2.000 euro aan meubels en krijg een giftcard voor woonaccessoires t.w.v. 250 euro cadeau
  • Deel inspirerende informatie en kennis > tijdens de woonmaand delen we elke maandag een nieuwe woontrend

En zo kunnen we nog wel even door gaan…

Inhakers op een creatieve manier inzetten?

Inspelen op inhakers vergt een duidelijk plan en voldoende tijd. Om die reden worden de campagnes voor de woonmaand vaak al in juni/juli bedacht en uitgewerkt. Singles Day, Black Friday, Sinterklaas en Kerst, werken we vaak in oktober/november uit. Mocht die tijd nog niet voorbij zijn, en je kunt hier wel wat hulp bij gebruiken. Neem dan contact op! Wij helpen je graag, van het strategisch meedenken tot de uitvoering of het aansturen van een team in de uitvoering. 

Misschien ook interessant

error: Deze content is beschermd!