5 belangrijke marketing inhakers voor kwartaal 4, en wat je hiermee kunt Oktober, de start van kwartaal 4. In dit kwartaal staan er een aantal...
Lees verderHet belang van websitebezoekers voor marketing
De waarde van websitebezoekers binnen de marketing wordt vaak onderschat. Terwijl websitebezoekers van enorme invloed zijn op het succes dat je met jouw online marketing aanpak behaald. In dit blog geven we meer inzicht in het belang van websitebezoekers voor marketing.
Dé kapstok voor je marketingacties
Je website is een kapstok voor alle marketingacties die je uitvoert. In de meeste gevallen is namelijk de website het platform waar de daadwerkelijke doelen worden bereikt. Denk hierbij aan het lezen van een blog, het aanvragen van een kennismaking, het bestellen van een stalenkit, het opnemen van contact, aanmelden voor de nieuwsbrief én natuurlijk het kopen van een product en/of dienst.
Wat je dus ook aan marketingacties uitvoert, je verwijst daarbij in de meeste gevallen naar je website. Dat is het kanaal waar de conversies plaatsvinden. Goed om je daar bewust van te zijn.
Meest waardevolle data die je kunt verzamelen
Als iemand de stap heeft gezet om op welke manier dan ook door te klikken naar jouw website, verzamel je data. Eén gegeven is er, en dat is: iemand die de stap neemt om jouw website te bezoeken heeft interesse. Anders zouden ze überhaupt niet klikken. Door jouw meettechniek goed in te stellen, kun je vanaf dat moment je websitebezoeker (anoniem) volgen. En dát is voor jouw marketing ontzettend interessant.
Omdat je weet dat wanneer iemand jouw website bezoekt er interesse is, kun je deze data gebruiken in je marketingcampagnes. Denk hierbij aan retargeting campagnes. Maar ook look-a-like campagnes kunnen worden gemaakt op basis van websitebezoekers. Deze 2 vormen van adverteren richten zich tot de ‘warmere doelgroep’.
En in de marketingwereld is het zo: hoe warmer jouw doelgroep, hoe groter de kans op conversies. Gebruik daarom jouw websitebezoekers! Doe je best om ook onbetaald iemand op jouw website te krijgen. Want op die manier verzamel je data van iemand die interesse in jou heeft. En dat is enorm waardevol om in de rest van je strategie te gebruiken.
Van grote invloed op je marketing succes
Websitebezoekers zijn van grote invloed op je marketing succes. Dit heeft te maken met de fase waarin een websitebezoeker zich bevindt. Als we kijken naar de klantreis is een websitebezoeker iemand die interesse heeft in wat je doet. Deze interesse is in het begin wellicht niet meer dan je website doorklikken en informatie lezen, maar kan op een bepaald moment overgaan in contact opnemen, gesprek inplannen, nieuwsbrief aanmelden of een weggever aanvragen.
Wat je doet is deze websitebezoeker aka jouw ideale klant ‘opwarmen’ en daarmee steeds meer en meer aan jouw bedrijf binden. Doe je dit strategisch goed, dan groeit het aantal websitebezoekers. Hoe groter dit aantal is, hoe meer je hiervan gebruik kunt maken in je marketingacties. Acties die omzet opleveren!
Aan de slag met strategische marketing?
Wil jij graag aan de slag met strategische marketing? En daarmee meer websitebezoekers krijgen, zodat jouw marketingacties nóg succesvoller worden? Wij helpen je graag! Middels een marketingstrategie bepalen we voor jou de juiste aanpak. Liever zelf aan de slag? Kies dan voor zelf doen!
Misschien ook interessant
Waarom voldoende visuele content belangrijk is voor je social ads campagnes
Waarom voldoende visuele content belangrijk is voor je social ads campagnes Adverteren binnen Facebook en Instagram is in menig social media strategie onmisbaar geworden. Daarom...
Lees verderIs Google Ads interessant voor jouw bedrijf?
Is Google Ads interessant voor jouw bedrijf? Google, ‘s werelds grootste zoekmachine, ontvangt dagelijks zo’n 3,5 miljard zoekopdrachten. Wanneer (potentiële) klanten actief naar jouw product...
Lees verder© 2020 – 2024 ROOM. the agency • algemene voorwaarden • privacy- en cookiebeleid