Hoe snel heb je resultaat met Pinterest?

Wanneer je hebt besloten om Pinterest in te gaan zetten voor jouw bedrijf, wil je daar ook resultaat in zien. Maar hoe snel kun je dit nu verwachten? In dit blog scheppen we een realistisch beeld.

Wat wil je met Pinterest bereiken?

Om te bepalen hoe snel je resultaat kunt verwachten is het belangrijk dat je weet waarvoor je Pinterest wilt inzetten. Het gaat om concrete doelstellingen die je wilt behalen. Wil je Pinterest inzetten om je algehele naamsbekendheid te vergroten? Ga je juist voor het verhogen van het aantal websitebezoekers. Of wil Pinterest inzetten om omzet te genereren? 

 

Je doel is bepalend voor de snelheid waarin je resultaat kunt verwachten. Hoe ‘harder’ jouw doel is, hoe meer tijd Pinterest nodig heeft om dit te realiseren.

Pinterest doel en resultaat

Wanneer je aan de slag gaat met Pinterest is het goed om de klantreis in gedachte te houden. De klantreis sluit niet alleen aan bij doelen die je kunt stellen, maar bepaald ook de snelheid van je succes. Het is onrealistisch om te denken dat je na 3 maanden Pinterest inzetten meteen omzet gaat genereren. Hier is in dit tijdsbestek gewoonweg te weinig data voor. 

 

Wij houden daarom altijd de volgende doelen en resultaten aan. Let wel op, dit blijft een schatting want succes binnen Pinterest is afhankelijk van verschillende factoren.

 

Doel: naamsbekendheid vergroten > +3 maanden

Doel: websiteverkeer verhogen > +6 tot 9 maanden

Doel: omzet genereren > +9 tot 12 maanden

 

Uiteraard kun je dit proces versnellen door aan de slag te gaan met Pinterest Advertenties

Geef niet meteen op

Wanneer we het hebben over Pinterest, dan hebben we over een lange termijn aanpak. Eén ding is ontzettend belangrijk voor jouw resultaat op Pinterest en dat is: geef niet meteen op!

 

Pinterest heeft namelijk een vergelijkbare werking als Google. Het is niet voor niets een zoekmachine en geen social media. Binnen Google gaat er ook tijd overeen voordat je hier vindbaar wordt. Dit heeft te maken met de indexering. Zo’n indexering vindt er ook plaats binnen Pinterest. Beoordeeld Pinterest jouw Pins positief? Dan zul je dit in de resultaten zien. Echter moet je hiervoor wel consistent en actief een langere periode Pins plaatsen volgens de Pinterest regels. Want alleen op die manier kan Pinterest jouw account het beste indexeren en ook een eerlijke beoordeling geven. 

 

Ons advies: start en investeer alleen in Pinterest als je bereid bent om hier in te investeren voor de langere termijn. We zien bij klanten de mooiste resultaten, maar gemiddeld gezien is dit wel pas bij +6 maanden consistent gebruik.

Aan de slag met Pinterest?

Wil jij graag aan de slag gaan met Pinterest? Of je huidige resultaten verbeteren? Wij helpen je graag! Zo weet je zeker dat je jouw Pinterest inzet op de juiste manier en daarmee jouw potentiële klant bereikt en bindt aan jouw bedrijf.

Misschien ook interessant

error: Deze content is beschermd!