Dit zijn dé social media kanalen voor wonen en interieur Er zijn twee kanalen waar je als interieurbedrijf zeker zichtbaar op moét zijn. Dit zijn...
Lees verderAdverteren Facebook en Instagram: zo doe je dat!
Adverteren op Facebook en Instagram is een veelvoorkomende strategie binnen de online marketing. Toch gaat het nog bij een hoop bedrijven mis, waardoor het vooral veel geld kost en weinig tot niets oplevert. Want van enkele het genereren van heel veel bereik of het krijgen van nieuwe volgers, gaat de omzet niet bepaald groeien, toch? In dit blog delen we waardevolle informatie waardoor je wél winstgevende advertenties krijgt.
Adverteren met de Meta Business Manager
Allereerst de misleiding van de Meta Business Suite en de blauwe promotenknop. Mocht je via deze manier adverteren, dan moeten we je helaas teleurstellen. Je bent niet aan het adverteren, maar je bent vooral donaties aan het doen aan Facebook.
Waarom is dit geen adverteren? Je mist ontzettend veel instellingen, denk aan doelgroepen, targeting opties en meetbaarheid in combinatie met je website. Advertenties via de Facebook Business Suite en de Promotenknop zijn er vooral op gericht om bereik te genereren. Ofwel: je advertentiebudget zo snel mogelijk opmaken, maar (zeker op de lange termijn) er niets voor terugkrijgen in klanten of omzet. Maak dus altijd gebruik van de Meta Business Manager!
Maak het meetbaar!
Een van de grote voordelen van online marketing is, alles wat je doet is meetbaar. Er vanuitgaande dat je vanaf nu netjes de Meta Business Manager zult gebruiken. Voordat je advertenties gaat opzetten zijn er een aantal dingen belangrijk, om het ook daadwerkelijk meetbaar te maken. Allereerst zorg dat je jouw website domein verifieert met Facebook. Dit zorgt voor een koppeling tussen je website en de Facebook Business Manager. Plaats daarnaast de Facebook Pixel op je website.
Om te voorkomen dat je website vol met codes komt te staan kun je dit het beste doen via de Google Tag Manager. Zorg dat je doelen/conversies instelt in je Google Analytics. Zodat je ook echt goed kunt doormeten wat er aan de hand van je advertenties op je website gebeurt.
Creëer verschillende advertentie doelgroepen
Door je website te koppelen aan de Facebook Business Manager, krijg je toegang tot heel veel extra doelgroepmogelijkheden.
Je kunt namelijk wel zelf een doelgroep instellen op basis van interesses, vakgebieden en/of andere demografische gegevens. Dit zijn over het algemeen mensen die nog vrij koud zijn en nog nooit van je hebben gehoord. Zeker niet oninteressant, maar zorg dat je dit mix!
Het is namelijk veel interessanter om een advertentie waarin je iets wilt verkopen te laten zien aan mensen die bijvoorbeeld al eerder je website hebben bezocht, of interactie hebben gehad met je social media kanalen.
Daarnaast is het ook heel interessant om Facebook profielen te laten zoeken van mensen die lijken op de mensen die al eerder eens iets bij je hebben gekocht, maar die jou nog niet kennen. Het is namelijk met 75% zekerheid te zeggen dat die groep mensen sneller koopbereid is.
Werk met een advertentie strategie
Je wilt hoogstwaarschijnlijk gaan adverteren met een bepaald doel. Dit kan zijn je online zichtbaarheid vergroten, leads genereren en/of zorgen voor (meer) verkopen. Afhankelijk van je advertentiedoel is het belangrijk dat je de juiste strategie bepaald. Op een koude doelgroep met een product van € 200,- adverteren, zal je geen aankopen opleveren.
Het is belangrijk dat je ook in je advertentiestrategie rekening houdt met de verschillende fases waarin een ideale klant zich bevindt. Van het jou nog niet kennen, tot het al (regelmatig) bezoeken van je website of het zelfs al vullen van de winkelmand. Door binnen iedere fase een juiste campagne in te richten zul je zien dat het elkaar opvolgt en dat je uiteindelijk een converterende advertentiestrategie ontwikkelt.
Let wel op! Vaak is er naast adverteren nog meer nodig om iemand aan je te binden en bij je te laten kopen. Denk bijvoorbeeld aan het inzetten van Pinterest, SEO optimaliseren van je website, adverteren binnen Google en werken met email.
Aan de slag met social media advertenties?
Wil jij voor jouw bedrijf winstgevende social media advertenties gaan inzetten. Wij helpen je hier graag bij. Of je dit nu wil leren via onze online training(en) of liever uit handen geeft. Het team van experts staat klaar om je te adviseren en ondersteunen op de juiste manier. Kies een optie die het beste bij jou past en we helpen je graag met jouw social media advertenties.
Misschien ook interessant
5 redenen waarom social media uitbesteden een goed idee is
5 redenen waarom social media uitbesteden een goed idee is Een duidelijk plan, een boost aan inspiratie, nooit meer tijd te kort, geen social media...
Lees verderIs mijn Instagram geshadowbanned?
Is mijn instagram geshadowbanned? Heb je het idee dat je bereik aanzienlijk daalt? Komen er geen nieuwe volgers bij? Had je eerst extreem veel reacties...
Lees verder© 2020 – 2024 ROOM. the agency • algemene voorwaarden • privacy- en cookiebeleid