Social Media uitbesteden.

Dé beste keuze voor continue online zichtbaarheid en het opbouwen van een vertrouwensband met jouw ideale klant. Jouw persoonlijke content expert neemt jouw Instagram-, Facebook en/of LinkedIn account uit handen. Uiteraard heb jij altijd de mogelijkheid om jouw content te controleren, zo weet je precies wat er voor je gepubliceerd gaat worden. We overleggen en evalueren maandelijks zodat wij met de content kunnen inspelen op de ontwikkelingen binnen jouw bedrijf. Jij kent jouw onderneming immers het beste!

Kickstart social

eenmalig

  • Strategiesessie van max. 3 uur gericht op social media (Instagram/Facebook en/of LinkedIn)
  • Keuze uit online of offline sessie
  • Persoonlijk uitgewerkt strategisch plan
  • Tools en templates t.b.v. maandelijks beheer (o.a. google drive mappenstructuur, template content kalender)
  • Analyse van de huidige social media kanalen

Het strategisch plan bevat o.a. de volgende onderdelen:

  • Visie en bedrijfswaarden
  • Social media doelen
  • Persona o.b.v. ideale klant
  • PVR ideale klant
  • Uitgewerkte klantreis o.b.v. het see – think – do – care model specifiek gericht op social media
  • Contentpijlers (max. 5) en content onderwerpen
  • Hashtagonderzoek
  1. We maken graag eerst even online kennis met je.
  2. Je ontvangt een persoonlijk voorstel per mail met hoe we je kunnen ontzorgen.
  3. Na akkoord plannen we jouw kickstart social media in, we bepalen de datum van livegang en start fase 1 van de onboarding.
  4. Na de kickstart ontvang je jouw persoonlijk strategisch plan per mail.
  5. Bij akkoord op het plan gaan we door naar  onboardingsfase 2: het opzetten van de eerste content kalender vullen.
  1. Via de Meta Business Manager zorg je voor een partnerkoppeling met ROOM.
  2. Je voegt ROOM. toe aan jouw Google Analytics.
  3. Je huisstijlhandboek, logo’s en overige templates die nodig zijn.
  4. Toegangsgegevens Instagram account.
  5. Een mailadres dat wij kunnen toevoegen aan de gedeelde map op de Google Drive. 

social media beheer

3, 6 of 12 maanden

  • Selectie van het juiste beeld- en/of videomateriaal
  • Beeldmateriaal opmaken a.d.v. visueel template (bijv. via Canva)
  • Schrijven inspirerende captions
  • Selecteren juiste hashtags en uitbreiden hashtagonderzoek
  • Inplannen middels Meta plantool
  • 3 tijdlijn posts per week (Facebook/Instagram)
  • 1x feedback op de gemaakte content
  • Maandrapportage van data en resultaten
  • Projectmanagement & support
  • Maandelijkse meeting max. 60 min.
  1. We werken altijd één maand vooruit. 
  2. Uit de beeldbank map op de Google Drive haalt de content expert het juiste beeld- en video materiaal.
  3. In het template content kalender worden de contentpijlers, onderwerpen, beelden, captions, CTA’s en hashtags toegevoegd.
  4. Je ontvangt per mail een seintje als de content kalender voor je klaarstaat.
  5. Alle content wordt voor je ingepland en komt op wekelijkse basis online op jouw social media kanaal/kanalen.
  1. Je zorgt ervoor dat vóór de 10e van de maand de nodige input (tekst en beeld) is aangeleverd via de Google Drive.
  2. Je geeft binnen het gestelde termijn feedback op de content.
  3. Je plant zelf jouw maandelijkse call in via de online agenda.

Al vanaf € 582 euro per maand. Alle prijzen zijn exclusief btw.

Kennismaking plannen? Dat kan hier

Benieuwd naar onze FAQ?

social media management

Jouw social media kanalen zijn de online etalage van jouw bedrijf. Vandaar dat jij hier graag laat zien wat je in huis hebt. Bij social media management nemen wij dit volledig voor je uit handen. Zo kun jij je focussen op de werkzaamheden die jij het belangrijkste vindt. Liever nog deels de controle? Wij passen ons graag aan jouw wensen aan. Want als jij blij bent, zijn wij dit ook. Daarom ontzorgen wij op een manier die voor jou werkt! En ondertussen is jouw bedrijf zichtbaar en kun jij doorgroeien.

strategie

instagram & facebook

data rapportage

Account optimalisatie

Bij social media management nemen wij jouw social media kanalen uit handen. Hier hoort een strategisch slim, professioneel en stylisch verantwoord account bij. 

 

Wij zorgen ervoor dat je basis profiel er tip-top uitziet. Van een pakkende biografietekst, een meetbare profiellink, tot logische highlights. Dit geheel in jouw eigen huisstijl, zodat het allemaal met elkaar matcht. 

tijdlijn zichtbaarheid

Met social media management bedenken, creëren en posten we op consistente basis posts op jouw account. Door onze expertise op het gebied van social media én interieur weten wij precies wat de doelgroep wil zien en hoe we hen het beste kunnen bereiken. 

 

Omdat enkel foto’s plaatsen in deze tijd niet meer voldoende is om op te vallen. Denken we ook mee over het inzetten van geanimeerd beeld, (korte) video’s en reels. 

 

Stories? Dat laten we aan jou zelf over! Want de perfecte behind the scenes kun jij alleen maar maken. Uiteraard denken we graag met je mee over de invulling en uitvoering hiervan.

meer efficiëntie, minder tijd

Door je social media uit te besteden bespaar je tijd. Deze tijd kun je steken in andere werkzaamheden. Daarnaast is tijd voor iedere ondernemer geld. Heb je al eens berekend hoeveel het zelf doen je daadwerkelijk kost? En wat zou het je op kunnen leveren als je die tijd zou besteden aan klanten helpen en verkopen? 

 

ROOM. verzorgt daarom graag jouw online zichtbaarheid. Zodat jij je kunt focussen op andere werkzaamheden en je tegelijkertijd online zichtbaar bent. Dat noemen wij efficiënt werken!

FAQ social media management

Bij social media management, nemen wij het volledig beheer van jouw social media kanalen uit handen. Hiermee bedoelen we voornamelijk Facebook en Instagram, maar ook LinkedIn is voor ons geen probleem. We bedenken hiervoor (samen met jou) de strategie en zorgen vervolgens voor een maandelijks gevulde content kalender: kiezen de juiste beelden, maken deze eventueel op via bijvoorbeeld Canva, schrijven passende captions, selecteren de juiste hashtags, publiceren de content vervolgens op het juiste moment online en voorzien je van een maandrapportage zodat jouw resultaten inzichtelijk blijven.

Door binnen je social media strategie in te spelen op de klantreis zul je na 6 maanden de eerste resultaten gaan zien in de vorm van klanten, aankopen etc.

 

Het groeien en genereren van bereik op social media is de afgelopen jaren niet gemakkelijker gemaakt. Het vraagt om actief gebruik, zoals het liken en reageren bij anderen, maar ook het dagelijks gebruik van stories. Je zult dan ook alleen resultaat ervaren als je het kanaal optimaal gebruikt. De eerste resultaten worden vaak binnen een maand al zichtbaar. Echter is het belangrijk om te kijken over de langere termijn. Groei het bereik en het engagement? 

Door je social media kanalen op de juiste manier in te zetten bouw je op een strategische en consistente manier aan jouw online zichtbaarheid, merkbekendheid en bereik. Hier is een passende strategische aanpak voor nodig die aansluit bij jouw bedrijfsdoelen en ideale klant. Hierbij helpen wij je graag! Waardoor jij niet alleen tijd bespaart, maar ook content plaatst die resultaat oplevert.

Daar zijn wij het helemaal mee eens! Daarom vinden wij het ontzettend belangrijk dat jij betrokken blijft bij wat er gebeurd. Daarnaast is dit de reden dat wij altijd starten met een kickstart social. Om zo helemaal tot de kern van jouw bedrijf te komen. Door onze ervaring en expertise weten wij dit vervolgens feilloos door te vertalen in jouw social media kanalen. Hoe fijn is het als jij complimenten krijgt over jouw content, en niemand merkt dat je dit uitbesteedt. 

Wanneer je kiest voor een samenwerking met ROOM. dan zijn er een aantal standaard stappen die maandelijks worden doorlopen. Hierin vinden wij het belangrijk dat vanuit beide partijen verantwoordelijkheid wordt gepakt. Er is dan ook op 3 momenten per maand actie vanuit jouw kant nodig.

  1. Het aanleveren van nodige input om de content kalender te kunnen vullen (denk aan beeldmateriaal, maar ook lancering van nieuwe collectie, een winactie, kortingsactie, sale etc.).
  2. Het geven van feedback op de voor jou gemaakte content (hier ontvang je per mail een seintje over). 
  3. Het inplannen van jouw maandelijkse call in de online agenda.

Daarnaast is het goed om te weten dat wij altijd één maand vooruit werken. Content die vanaf 1 januari online komt, wordt allemaal in december gecreëerd. Houd hier rekening mee in jouw planning en het aanleveren van input.

Jazeker! Jij bent en blijft degene die jouw bedrijf het beste kent. Uiteraard verdiepen wij ons helemaal in jouw bedrijf en maken op basis van die kennis content. Toch vinden wij het heel belangrijk dat jij precies weet wat er op welke dag in welke maand online verschijnt. Vandaar dat je altijd de mogelijkheid krijgt om feedback te geven op de voor jou gemaakte content (hier hangt wel een tijdsbestek aan in verband met onze planning). Daarnaast heb jij altijd toegang tot alles wat wij voor jou doen. Je bent hoofdbeheerder van jouw social media kanalen en Google Analytics. Maar je krijgt ook toegang tot jouw persoonlijke Google Drive map waar je alles wat wij doen ten alle tijden kunt bekijken. 

Omdat resultaat behalen met je social media tijd kost. Net zoals alle andere marketingactiviteiten. Het is onrealistisch om binnen één week of maand al resultaat te verwachten. Vanuit onze ervaring zien wij dat je minimaal 3 maanden nodig hebt om iets realistisch te kunnen zeggen, maar dat dit vaker neigt naar 6 tot 12 maanden.

 

Wel is het zo dat een eerste samenwerking altijd 3 maanden is, zodat we ook aan elkaar kunnen wennen en kunnen beoordelen of we in de praktijk ook daadwerkelijk de juiste partners zijn. 

Bij een kickstart social kijken we puur en alleen naar jouw social media kanalen (Facebook en Instagram of LinkedIn). Dat is waar we een strategisch plan voor uitwerken en de klantreis voor definiëren.

 

Bij een kickstart strategie kijken we verder dan alleen social media. We brengen de volledige klantreis voor jouw bedrijf in kaart en koppelen hier verschillende marketingkanalen aan. Ook kijken we op het brede niveau naar de content die nodig is. Zo krijg je inzicht in het totale pakket aan marketingmogelijkheden die er voor jouw bedrijf zijn. Op basis hiervan kun je zelf bepalen wat je eventueel zou willen uitbesteden en wat je zelf gaat oppakken. Maar dan wel met strategisch inzicht, zodat hetgeen wat je zelf wilt doen bijdraagt aan het geheel.

Social Media management

Zullen we samenwerken?

Social Media management zorgt ervoor dat je tijd over houdt voor je core-business. Zo doet iedereen waar men goed in is! Zullen we samenwerken? Neem contact op via onderstaand formulier voor een vrijblijvende kennismaking.

5 redenen waarom social media uitbesteden een goed idee is

Een duidelijk plan, een boost aan inspiratie, nooit meer tijd te kort, geen social media meer op je to do lijstje, maar wel constante online zichtbaarheid, stijgende naamsbekendheid én groeiende omzet! Social media uitbesteden heeft zo zijn voordelen

1. Je loopt nooit meer achter de feiten aan

Als je wilt groeien op social media, dan is het onmisbaar om altijd 10 stappen vooruit te denken. ‘Even snel’ iets posten gaat namelijk niet de groei opleveren waar je naar verlangt, dat vraagt om consistentie, frequentie en een goed plan van aanpak! Wanneer jij jouw social media uitbesteed, zul je deze stappen niet meer missen. Je wordt op tijd op de hoogte gehouden van ontwikkelingen en uitgedaagd om op tijd creatief na te denken. Niet meer last-minute vanaf de bank ‘even snel’ wat posten. Jouw social media berichten staan ruim op tijd klaar. Het enige dat jij hoeft te doen is je creativiteit laten stromen, de (technische) uitvoering daar wordt voor gezorgd!

2. Er is altijd voldoende inspiratie

“Wat moet ik nú weer posten…” Is dit een herkenbare gedachte en frustratie voor je? Dan gaat er een wereld voor je open, wanneer je aan de slag gaat met een goed social media plan! Want inspiratie is er altijd, alleen moet je het wel zien. Er ontstaat namelijk binnen no-time een hele lijst met content ideeën. Hoe creatiever, hoe beter! En out-of-the-box dat we gaan. Want in 2021 ga je het niet meer redden met enkel “een postje op de tijdlijn per week”. Als je echt je bereik wilt verhogen en meer volgers wilt krijgen, vraagt dat om inspanning en een ijzersterk plan!

3. Een tunnelvisie is verleden tijd

Misschien heb je het idee dat je eigenlijk wel best lekker gaat. Je bereik is prima, je volgers groeien langzaam maar gestaag en je haalt regelmatig orders uit een post of Pin. Het niet weten wat je kunt posten én de gedachte ‘het gaat wel prima zo’, zijn tekenen dat je in een tunnelvisie verkeerd. Ben je op de hoogte van de laatste trends of doe je eigenlijk gewoon wat je 1 jaar geleden ook al deed? Kijk je regelmatig in je statistieken om te kijken welke kansen je laat liggen? Of zie je er wekelijks een aantal volgers bijkomen; wat wel prima is?

 

Wanneer je iemand anders jouw social media laat beheren, zul je nooit meer last hebben van een tunnelvisie. Je wordt continue geprikkeld met nieuwtjes, ideeën en trends. Daarnaast kan het perspectief van iemand die niet dagelijks met jouw werkzaamheden bezig is, en alles over social media weet ontzettend verhelderend en verfrissend zijn!

 

Zo en dáár is die lekkere flow weer, waarbij de volgers binnen stromen.

4. Die stok achter de deur zorgt dat er ook écht verbetering zichtbaar wordt

“Ja, maar ik moet nog..” *krast social media van de to do lijst* of *verschuift social media wel door naar volgende week; dan doe ik het écht en goed!* Met alle andere taken en de honderden ballen die je als bedrijf in de lucht moet houden, is dit wellicht heel herkenbaar.

 

Wist je dat wanneer je een week niet actief bent op Instagram, je bereik dagelijks met 15% daalt? Zorg daarom voor een stok achter de deur! Iemand die maandelijks om jouw input vraagt, iemand die je vraagt om te kijken of de posts voor die maand zijn zoals gewenst. En als je het nét even vergeten was, krijg jij een reminder: een mail waarin staat dat het toch echt tijd is om weer nieuwe input aan te leveren.

 

Want uitbesteden is niet ‘niets meer hoeven doen’ of ‘niet weten wat er gebeurd’. Uitbesteden is verlicht worden in je werkzaamheden en sámen werken aan de mooiste resultaten. Jouw passie & input + social plan & expertise = rocken op social media

 

5. Je hebt ineens tijd voor dingen waar je eerder niet aan toe kwam

Die nieuwe serie op Netflix, kun je ineens heerlijk bingewatchen. Of die achterstallige orders wegwerken. Misschien heb je al maanden zin om je winkel opnieuw te stijlen, maar kom je er niet aan toe. En nu ineens kan het! Als jij werkzaamheden kunt doen waar je eerder nooit aan toe kwam, zorgt dat voor meer rust in je hoofd. Want buiten dat, weet je dat je op social ook alles op een rijtje hebt! Meer rust betekent minder stress. En minder stress is beter voor je gezondheid, energie en humeur!

Aan de slag met social media?

Denk jij na het lezen van dit blog; ik wil meer rust én een goede focus op social media? Neem dan vrijblijvend contact met ons op. Dan kijken we samen naar waar je nu meer worstelt en krijg je eerlijk advies over of uitbesteden jou verder gaat helpen óf dat je met een aantal tips zelf de juiste verbeterslag kunt maken!

Misschien ook interessant

Die nieuwe serie op Netflix, kun je ineens heerlijk bingewatchen. Of die achterstallige orders wegwerken. Misschien heb je al maanden zin om je winkel opnieuw te stijlen, maar kom je er niet aan toe. En nu ineens kan het! Als jij werkzaamheden kunt doen waar je eerder nooit aan toe kwam, zorgt dat voor meer rust in je hoofd. Want buiten dat, weet je dat je op social ook alles op een rijtje hebt! Meer rust betekent minder stress. En minder stress is beter voor je gezondheid, energie en humeur!

Denk jij na het lezen van dit blog; ik wil meer rust én een goede focus op social media? Vraag dan een gratis kennismaking aan. Dan kijken we samen naar waar je nu meer worstelt en krijg je eerlijk advies over of uitbesteden jou verder gaat helpen óf dat je met een aantal tips zelf de juiste verbeterslag kunt maken!

error: Deze content is beschermd!