5 belangrijke marketing inhakers voor kwartaal 4, en wat je hiermee kunt Oktober, de start van kwartaal 4. In dit kwartaal staan er een aantal...
Lees verderWanneer kun je marketing het beste aanzetten en wanneer uitzetten?
Er zijn verschillende meningen en gedachten over het inzetten van online marketing. Tijd om duidelijk te maken hoe het nu precies ziet met marketing aanzetten versus uitzetten. In dit blog delen wij onze visie hierop.
Met welk doel wil je online marketing inzetten?
Laten we beginnen bij het begin. Met welk doel wil jij online marketing inzetten? Is dit om je naamsbekendheid te vergroten, meer websitebezoekers te krijgen en/of om je omzet te verhogen? Er zijn verschillende doelen die je kunt hebben op het gebied van marketing. Wat je wellicht zult begrijpen is dat het behalen van deze doelen tijd kost, maar ook voldoende data. Want wanneer je strategisch slim met marketing aan de slag gaat, start je met data verzamelen. Deze data laat je zien hoe succesvol jouw marketing aanpak is en waar voor jouw groeikansen liggen. Het verzamelen van data gebeurt dagelijks. Hoe meer data jij hebt, hoe meer inzicht je hebt in jouw aanpak en hoe meer groeikansen je zult ontdekken.
Je ontkomt niet aan investeren op verschillende vlakken
Een ander belangrijk onderdeel als het om online marketing gaat is investeren. In de vorige alinea benadrukte we het belang van data. Aan deze data kom je niet zomaar, hier moet je aan werken, voor in actie komen. Daarnaast is het misschien nog wel belangrijker om deze data levend te houden. Zodat je deze kunt gebruiken in je marketing strategie. Zie het als een grote trechter die aan de bovenkant op dagelijkse basis aangevuld moet blijven worden met nieuwe potentiële klanten, om daar naar een x termijn omzet uit te kunnen halen. Je zult dus consistent moeten blijven investeren, investeren in het bereiken van jouw ideale klant, investeren in jouw strategie, investeren in het verzamelen van data, investeren in het blijven vullen van de trechter.
Stop je met investeren, dan stop je met het vullen van de trechter. Komen er aan de bovenkant van je funnel geen potentiële klanten die je bedrijf leren kennen bij, dan kun je daar onderaan de funnel ook niet van profiteren.
Heeft marketing een aan en uit knop?
Om voor eens en altijd duidelijkheid te geven over het ‘aanzetten’ en ‘uitzetten’ van online marketing, kunnen we heel kort zijn: Marketing is geen tool die jouw bedrijf laat groeien en je écht verder gaat helpen als je deze aan en uit gaat zetten. Marketing heeft consistentie nodig. Zodat je data blijft verzamelen, zodat je potentiële klanten in jouw funnel blijft krijgen, zodat je van onbekende klanten kunt blijven maken en dus omzet kunt genereren.
En ja, er kunnen periodes in het jaar zijn die voor jouw bedrijf minder interessant zijn om volle bak in te zetten op verkopen. Maar dan is en blijft het altijd noodzaak om jouw funnel aan te blijven vullen en dus bekendheid en websiteverkeer te blijven genereren. Doe je dit niet, dan kun je ook niet verwachten dat er na een radiostilten van enkele weken of maanden meteen weer mensen in de rij staan om bij je te kopen. Nee, dan zul je weer opnieuw moeten beginnen met het vullen van jouw funnel, het opwarmen van jouw potentiële klanten, waardoor je automatisch in een oneindige en vooral niet converterende loop blijft hangen.
Denk daarom goed na wanneer je besluit aan de slag te gaan met online marketing. Want de systemen zijn het meest succcesvol bij consistentie en niet bij aan/uit zetten. Marketing is een commitment dat je aan gaat voor een hele lange tijd…
Je bedrijf laten groeien?
Sluit onze visie aan bij hoe jij graag je bedrijf wil laten groeien? Dan gaan wij graag met je ingesprek om te kijken naar wat voor jou de beste online marketing aanpak is om in te investeren en aan te zetten!
Misschien ook interessant
Waarom voldoende visuele content belangrijk is voor je social ads campagnes
Waarom voldoende visuele content belangrijk is voor je social ads campagnes Adverteren binnen Facebook en Instagram is in menig social media strategie onmisbaar geworden. Daarom...
Lees verderIs Google Ads interessant voor jouw bedrijf?
Is Google Ads interessant voor jouw bedrijf? Google, ‘s werelds grootste zoekmachine, ontvangt dagelijks zo’n 3,5 miljard zoekopdrachten. Wanneer (potentiële) klanten actief naar jouw product...
Lees verder© 2020 – 2024 ROOM. the agency • algemene voorwaarden • privacy- en cookiebeleid